Emléket állított egy nyolcvanhat évvel ezelőtti hőstettnek, egyszersmind újabb rekordot könyvelhet el Steve Fossett, a különleges teljesítményeket halmozó amerikai milliomos. A kalandor ezúttal a brit John Alcock és Arthur Whitten-Brown 1919-es légi utazását ismételte meg Amerika és Írország között az eredeti úton használt repülőgép korhű másolatával – írta az AP. Fossett és másodpilótája, a civilben egy Boeing 747-es pilótájaként dolgozó Mark Rebholz favázas, vászonszárnyas, kétfedelű Vickers Vimy replikával szállt fel vasárnap délelőtt Új-Foundlanden. Alcock és Whitten-Brown majd egy évszázada 16 óra 20 perc alatt jutott el Írországig, Fossettéknak azonban ennél negyvenöt perccel hoszszabb időre volt szükségük, amíg letehették gépüket a clifdeni golfpálya mocsaras széleinél. Szerencséjük volt, mert bár brit elődeik jobb időt futottak, nekik nem sikerült jól a földet érés: ők az eredetileg első világháborús bombázóként használatos gép orrával a mocsárba fúródva landoltak. Fossett azzal vigasztalódhatott, hogy ugyan háromnegyed órával kikapott, de legalább simán letette a Vickers Vimyt a golfpályára.
John Alcock és Arthur Whitten-Brown az elsők voltak a világon, akik átrepülték az Atlanti-óceánt. A transzatlanti repülések talán leghíresebb alakja Charles Lindbergh volt, aki a brit duó után nyolc évvel egyedül tette meg a légi utat az óceán felett. Alcockék jeles tettének ötletét a London Daily Mail című újság adta: a lap tulajdonosai tízezer fontot ajánlottak annak, aki először repül haza Amerikából 72 óra alatt.
Fossették az elődök iránti tiszteletből csak iránytűt, szeksztánst használtak a navigáláshoz. Éppen ezért, valamint a kis repülési magasság miatt a főbb hajózási útvonalak felett repültek.
Csal a nejed? Itt keresd! – az egész város azt találgatja, mit firkált a szegedi rém a járdára + fotók
