Egy prágai lap közölt interjút a napokban a szecesszió neves cseh képzőművészének unokájával, John Muchával. A felváltva Londonban és Prágában élő unoka elmondta, hogy a világhírű életmű egyes részeit könyv formában is szeretnék hozzáférhetővé tenni. 1992-ben hozta létre édesanyjával a Mucha Alapítványt. Első céljuk annak a múzeumnak a megteremtése volt, amely már évek óta a prágai belváros egyik turistaattrakciója. Az Úri utca egyik patinás épületében sikerült megnyitniuk 1998-ban az állandó kiállítást. A művész plakátjai annyira népszerűek, hogy újranyomott példányaikból sokat leoperáltak a falakról a látogatók, s elvitték emléknek.
Ezért, meg a nagy nemzetközi érdeklődés miatt is, arra gondoltak, hogy először Mucha plakátjaiból készítenek gyűjteményes kötetet. A művész nagyon fontosnak tartotta munkásságának ezt a részét. Plakátjai többek között csokoládét és sört is reklámoztak; az volt a véleménye, hogy mindenkinek hozzáférhetővé kell tenni a művészetet. Úgy tervezi az alapítvány, hogy a könyvhöz hat világnyelven készül magyarázó szöveg, köztük japánul is, hiszen a távol-keleti szigetországban jelentős az érdeklődés a cseh művész munkái iránt. A plakátok után a rajzok, festmények, a fotók kötetei következnek majd.
Szláv epopeia című híres sorozatát szintén szeretnék kiadni. Az unoka szerint a cseh, morva és szláv múlt nagy eseményeit ábrázoló képeknek nemzeti mondanivalójuk mögött egyetemes üzenetük is van.
John Mucha egyébként személyesen nem találkozhatott nagyapjával, csak a családi történetekből ismeri. Szakmája szerint ő közgazdász, a pénzügyi életben találta meg hivatását. Fekete bárány vagyok a családban, mondta magáról némi öniróniával, az értékes művészi örökségnek azonban hű sáfára.
Egy rátermett ügyvédnő leiskolázza a férfiakat a világháborús korszak utolsó közönségsikerében
