Csökkentené a MÁV Rt. jegyzett tőkéjét a tulajdonos, ezzel azonban csak a törvényi feltételeknek felelne meg a vasúttársaság. Tegnap a MÁV Rt. alapítói ülésén a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) képviselője közölte az igazgatóság és a felügyelőbizottság tagjaival, hogy a tulajdonos 208 milliárd forintról 78 milliárdra csökkentené a társaság jegyzett tőkéjét. Minderről várhatóan jövő héten, augusztus 23-ig hoz döntést Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter. A forráshiányos MÁV Rt. ugyanis felélte tartalékait, a gazdasági társaságokról szóló törvény viszont előírja, hogy ha a cég saját tőkéje a jegyzett tőke mértékének kétharmada alá csökken, a tulajdonosnak, illetve az alapítónak rendeznie kell az arányokat. Tóth Judit, a GKM szóvivője közölte, hogy a MÁV Rt. saját tőkéje nem változik, így a tulajdonos javaslata nem jelent pénzkivonást. Elmondta: az Országgyűlés november közepén fogadja el az új vasúti törvényt, ami rendezni hivatott a MÁV és az állam szerződéses viszonyát.
A pénzügyi helyzet rendezésének egyik formája lenne a saját tőke – ami a 2005. június 30-i adat szerint 104,25 milliárd forint – megemelése, az állam azonban még a közszolgáltatásból eredő kötelezettségeit sem teljesíti, nagyrészt ezzel függ össze a MÁV csőd közeli helyzete. Emlékezetes, hogy Kóka János tavaly év végén határozott ígéretet tett a MÁV pénzügyi helyzetének megoldására, eddig azonban a jegyzett tőke leszállításánál, illetve a legutóbbi hitelfelvételkor nyújtott állami garanciánál több érdemben nem történt. A jegyzett tőke csökkentése egyáltalán nem javítja a MÁV gazdasági helyzetét, az újabb – a cég mindennapi működését év végéig biztosító – hitel felvétele pedig az adósságállományt növeli, ami a vasúttársaság legnagyobb problémája. Ugyanakkor a közszolgáltatási szerződést még mindig nem írta alá a pénzügyminiszter, a személyszállítás esetében pedig a menetdíjakkal nem fedezett költségeket szintén hitelből biztosítja a MÁV. Értesüléseink szerint az állam által megrendelt szolgáltatások után 26 milliárd forintot kellene kifizetni. Az állami költségvetés éves szinten negyvenmilliárd forinttal járul hozzá a pályahálózat fenntartásához. Ezt az összeget idén és tavaly sem kapta meg a MÁV.
A Fidesz tegnap közleményben tudatta: idén legalább 75 milliárd forint lesz a hiány a csőd szélén álló MÁV-nál. Bizonytalan, hogy miből lehet majd a megrendeléseket kifizetni, és a vagyonkiárusítás mekkora kárt okoz a társaságnak.

Szexre kényszerítették drogért cserébe a fiatal lányt