Rivalizálnak a repülőgépgyártók

MTI–Eco
2005. 08. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az európai Airbus és az amerikai Boeing egymásra licitálva jelentették be orosz vállalatokkal kötött megállapodásaikat a Moszkva közelében rendezett MAKS légiszalonon.
A két repülőgépgyárnak nincs egyszerű dolga, ha gépeket akar értékesíteni Oroszországban, hiszen a repülőgépeket a belföldi gyártók védelmében akár 40 százalékos importvám is terhelheti. Mindketten helyzetben akarnak lenni viszont arra az esetre, ha a vámok csökkennek.
Az Airbus szerdán jelentette be az Irkut Corporation orosz repülőgépgyártó szövetséggel kötött egyezményét, amelynek alapján az oroszok részt vesznek az Airbus A350-es fejlesztésében, s az Airbus 10 százalékos részesedést szerez az Irkutban. Ez a program évi hárommilliárd dollár bevételt hoz az orosz iparnak – mondták az Airbusnál.
A Boeing azonnal igyekezett relativizálni az üzlet jelentőségét, mondván, hogy az A350-es még tervezési szakaszban van, s még el sem fogadta az Airbus igazgatótanácsa. Ezzel szemben a saját 787-es teherszállító gépéhez a részegységek egyharmadát már most is a Boeing moszkvai központja szállítja. – Több száz millió dollár értékben vásárolunk részegységeket Oroszországban – mondta a Boeing oroszországi képviselője.
A Boeing részt vesz a Szuhoj által tervezett RRJ (Russian Regional Jet) fejlesztésében is, amelynek a gyártását a tervek szerint 2008-ban kezdik meg. A Boeing 13 éve képviselteti magát Oroszországban, ahol jelenleg ezer mérnököt alkalmaz. – A Boeing nem vásárol magas hozzáadott értéket képviselő részegységeket Oroszországban, míg az Airbus vásárlásainak 40 százalékát ilyenek teszik ki – vágott viszsza az Airbus képviselője.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.