A fővárosból indulva a Nyugati pályaudvaron érdemes felszállni az óránként induló váci vonatra, hogy húsz perccel később, a forgalmas utakat elkerülve, Alsógödön már madárcsicsergés közepette szálljunk le. (Itt kell megjegyezni, hogy érthetetlen a MÁV eljárása, amely a kalauzok kímélése érdekében a motorvonatok két kerékpárt szállító szakaszából rendre csak a kisebbet biztosítja az utasoknak.) Gödön a Duna-part felé kell tekernünk, ahol az itt-ott sajnos már eltűnt zöld kerékpáros útjelző táblák iránymutatása szerint érhetjük el bicikliutat. Ez eleinte parti büfék, fövenyek mentén halad a folyó gátján, majd Vác felé közeledve elérkezik a nyomvonal legvadregényesebb szakasza. A tervezők ugyanis a védett, burjánzó ártéri erdőben vezették át az utat. A város határában akár a Göncöl Szövetség mocsárba vezető tanösvényét is kipróbálhatjuk.
Aki először jár errefelé, ne szalassza el Vác szép barokk belvárosának bejárását sem. Kevés ilyen érintetlen, korabeli hangulatot árasztó óváros áll még az országban.
A váci Dunakorzóról a Börzsöny irányába halad tovább az utunk a folyó mentén, Verőcemaros és Kismaros felé. Az amúgy szépen fejlődő Verőce szégyene, hogy a parti kerékpárút itt megszakad, igaz csupán egy kilométerre, hogy aztán a folyóparti üdülőházak között haladjon tovább. Kismarosról emlékezetes kitérőt tehetünk, ha az erdei vicinálison Királyrétig szállítjuk biciklinket, majd visszagurulunk Szokolyán át a kanyargós, kis forgalmú úton. Innen az ártéren tovább haladhatunk Nagymaros felé, ahonnan akár komppal a királyok városába, Visegrádra is átmehetünk (nem szabad elszalasztani a frissen rekonstruált alsó reneszánsz palotát), de tovább kerekezhetünk a bicikliúton a festői Zebegénybe. A faluszéli dombról, az egykori ereklyés országzászló maradványait őrző trianoni emlékhelyről az egész Dunakanyart beláthatjuk. A kiépített út Szobon ér véget. Itt választhatunk: vonattal viszszatérünk Budapestre, vagy hazafelé indulunk a kerékpárúton. Akár kétnapos túrára is érdemes elindulni, ha valamelyik szép dunakanyari faluban szálláshelyet keresünk, másnap pedig a folyó jobb partját járjuk be. Sajnos Visegrád környékén még nem épült ki a bicikliút, ezért érdemes a Szentendrei-sziget csücskéig, Kismarosig vagy Vácig a bal parton haladni, innen komppal lehet áthajózni a szigetre. Eldönthetjük, hogy a Duna kiságát a tahitótfalui hídon keresztezve néhány kilométert az országúton teszünk meg a leányfalui strandnál kezdődő kerékpárútig, vagy a Szentendrei-sziget védett erdői közt Szigetmonostorig tekerünk, ahonnan kishajó visz át Szentendrére. A nemzetközi hírű városból akár helyiérdekű vasúttal is visszautazhatunk Budapestre, vagy a régóta meglévő, itt-ott kicsit lerobbant bicikliúton az Omszki-tó mellett, a Római-partot is érintve a főváros központjába juthatunk.
Persze elvárható lenne, hogy végre a Duna mindkét partján elkészüljön a kerékpárút, a régieket pedig tartsák karban, ám a Dunakanyar már ma is az ország egyik legjobban kiépített kerékpáros kirándulóhelye, ahova akár kisgyermekekkel is bátran elindulhat a család.
Hasznos internetcímek:
dunakanyar.hu
kisvasut.hu
kulcsoshaz.hu
taborhely.hu
kerosz.hu

Videón az öngyilkos manőver: így ne előzz, ha élni akarsz