A K&H új (Janus-) arculatában és reklámstratégiájában az a legrosszabb, hogy mindenáron fiatalosch akar lenni. Olyan laza, vállveregetős, haverkodós, mint a szomszéd srác, ha összefutsz vele a diszkóban – ami píárilag nem volna rossz ötlet egy banktól. Csak éppen olyanra sikeredett, mint amikor az elfoglalt, nagyon felnőtt és nyársat nyelt szülő jópofizni próbál a fia házibuliján: egyszóval szánalmas.
Az első felvonás a kertben üldögélő három fiúval – akik közül az egyik éttermet akar nyitni, a másik zenélni akar, a harmadik viszont egész egyszerűen királyságra vágyik, és ezért okosan dönt szép kék sapka takarta fejével – csak azért nem verte ki a biztosítékot teljesen, mert olyan gagyi volt, hogy még dühöngeni sem lehetett rajta igazán.
Király. Sapkában. Kék sapkában. Hitelből. Jól van.
Aztán jött a Sziget-korszak. A szlogen, „a Sziget bankja” (a bank szigete?) egy kicsit sok volt. Mégsem ebből lett botrány, hanem abból, hogy az egyik hirdetésen egy kissé elhasznált „Hófehérke” volt látható hatalmas jointtal a kezében, amire azonnal pattantak nagyon sokan, leginkább talán azért, mert nem értették meg, hogy a „dönts okosan” szlogen nem azt jelenti, hogy a bank arra biztat, reggeltől estig betépve kóvályogjon a fiatalság a Szigeten (ezt enélkül is megtette), hanem arra, hogy gondold meg, miként döntesz – leginkább, ha a pénzedről van szó, mert a bankot igazából csak az érdekli. Ha lehet, ne füvezd szét magad, de ha mégis, a te dolgod. Csak a pénzt, azt add ide. Ugyanez a hirdetés látható volt Piroska és a farkas, továbbá királylány kontra békák témakörben is, igaz, azok nem váltottak ki ekkora közérdeklődést, ami érthető, a füves cigivel ugyanis sokkal könnyebb tematizálni a közéletet, mint a békákkal, utóbbiak egyik oldalt sem érdeklik.
Úgy látszik, a bank píárosai ragaszkodnak a mesékhez, mert alig hogy lecsengett a Hófehérke-ügy, jött a három kismalac.
Persze, a két idősebb elcseszte, mert rossz hitelkonstrukciót választott, bezzeg a legkisebb (a legnagyobbak nevében tiltakozom a súlyos, általános meseírói diszkrimináció miatt) megint okosan dönt a K&H hiteleivel, mert ő a király.
Csak nehogy a végén az adósrabszolgaságig csússzon a nagy társadalmi társasjátékban. Tényleg dönts okosan!

Nem a toka a szégyen, hanem a hazudozás