Közleményben tudatta lapunkkal tegnap az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt., hogy az igazgatóság megnevezte azt az öt befektetőt, amelyeket a BA Rt. értékesítésére kiírt tenderre meghív. A pályázatra a Fraport AG, a brit BAA International Ltd., a német Hochtief konzorcium, az ausztrál Macquarie Airports, és a dán Coppenhagen Airports adhatja be ajánlatát november 14-én. A dánok lapértesülések szerint nem vesznek részt a tenderen. A vagyonkezelő állítja: nyolc napon keresztül tárgyalt a BA Rt. üzemi tanácsával és az ott működő szakszervezetek képviselőivel, és több, munkavállalók számára kedvező elemet beépített a pályázati kiírásba. Az ÁPV Rt. továbbra is kész a konzultációra.
A Repülőtéri Minibusz Gépkocsivezetők Szakszervezetének elnöke, Kováts István az MTI-nek elmondta: hét napig tartottak az egyeztetések, de azok a munkáltató és az ÁPV Rt. hibájából formaiak voltak. A szakszervezet leginkább a hároméves kollektív szerződés megtartását szorgalmazza. Az érdekvédelem jogi véleményt kér, és ettől függően tervezi, demonstrálnak vagy sztrájkolnak-e. Kováts szerint a munkavállalók 93,6 százaléka elutasítja a magánosításnak ezt a formáját, ám a tőzsdei privatizációval egyetértenének.
Batiz András kormányszóvivő tegnapi közleményében olvasható: a kormány meggyőződése, hogy a Ferihegyi repülőtér fejlesztése a nemzet érdeke. Márton Attila, fideszes országgyűlési képviselő lapunknak úgy nyilatkozott: a párt fenntartja álláspontját, miszerint nem etikus, jogilag aggályos, szükségtelen a BA Rt. privatizációja. A bíróság által érvénytelennek nyilvánított korábbi fordulókból emeltek át elemeket a tegnap meghirdetett, új privatizációs pályázatba, ami ellentmond a jogerős ítéletnek, mivel az új eljárás lefolytatását írta elő. Márton szerint a kabinet ki akarja zárni az újabb befektetőket a privatizációból. Ezt támasztja alá a kéthetes pályázati beadási határidő.

Városháza-botrány: vádat emeltek négy ember ellen, börtönt kér az ügyészség