A legenda tovább él

A Citroën történelmét jól ismerők a legendás DS-hez hasonlítják a franciák új csúcsmodelljét, a C6-ost, mert formaterve ugyanolyan feltűnő, műszaki megoldásai pedig legalább annyira előremutatóak, mint a nagy elődé.

Nagy Károly
2005. 11. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A sikerhez önmagában nem elég a gyönyörű forma, ezért a Citroën mindent a C6 fedélzetére vitt, amire ma műszakilag képes. A csúcsmodellben head-up display (a legfontosabb információkat a szélvédő belső felére, a vezető elé vetítő rendszer), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, kanyarkövető xenon fényszórók, aktív futómű elektronikus csillapítással, automatikusan kiemelkedő hátsó légterelő és 2,7 literes, 208 lóerős, V6-os HDI dízelmotor is megtalálható.
Az innovatív technika mellett a tágas, nagyon kényelmes utastér lehet majd a C6 aduja. Ebben a hatalmas, 2,9 méteres tengelytávnak van a legfőbb szerepe, ugyanakkor a C6-osban még a hátsó üléseket is villanymotorok mozgatják, illetve a tökéletes kényelem szempontjait figyelembe véve tervezték meg a klímaberendezést és a kabin zajszigetelését is. Fontos eleme a C6 komfortjának a különleges, elektronikus vezérlésű futómű is, ami gombnyomásra képes változtatni a rugózás karakterisztikáján, azaz beállítható kifejezetten sportosra vagy éppen komfortosan lágyra. Míg korábban a hasonló, hidro-pneumatikus rugózással fölszerelt Citroënek gyenge pontja volt a rendszer, addig a C6 egysége strapabírónak ígérkezik, hiszen a gyár szerint öt évig vagy 200 ezer kilométer lefutásáig semmiféle karbantartásra nem lesz szükség.
S bár a C6 kapható lesz 215 lóerős benzinmotorral is, nyilvánvaló, hogy a dízelváltozat lesz a sikeresebb. A Peugeot–Citroën a Forddal közösen fejlesztette ki azt a 2,7 literes turbódízelt, amely a Peugeot 607-esben és a Jaguar XJ luxuslimuzinban már kapható. E motorhoz részecskeszűrő is jár, amelynek élettartama a gyár szerint eléri a 180 ezer kilométert. A biztonsági arzenálban olyan érdekes megoldás is helyet kapott, mint a gyalogosgázoláskor automatikusan megemelkedő motorházfedél, amely így –- a motorblokktól eltávolodva – jobban deformálódhat, és kisebb sérülést okoz a gyalogosnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.