Jól indult az 1993-ban piacra dobott Impreza karrierje, hiszen hamar sikeres lett. Az akkor még visszafogott, kissé unalmas dizájn ellenére a modell már a kezdetektől jól fogyott, hiszen állandó összkerékhajtása és benzines turbómotorja garancia volt az élvezetes autózásra. A japán gyár remek érzékkel úgy döntött, hogy a korábbi Legacy helyett ezzel a modellel indul a rali-világbajnokságon, s az Impreza meg is hálálta a bizalmat, hiszen egymás után nyerte a bajnoki címeket. A versenysport annyira fontos a hatszoros bajnok Subaru számára, hogy az Impreza legfrissebb generációjának bemutatásakor a raliautó képei előbb kerültek a nyilvánosság elé, mint az utcai változaté.
Pedig a hazai kereskedésekbe már megérkezett 2006-os modellen is van mit nézni. A kecsesebb, sportosabb külső igazodik a Subaru új arculatához, az utastérben viszont csak enyhén dolgozták át a már jól bevált elemeket. Ahogyan az lenni szokott egy új modell esetében, a jobb térkihasználásnak köszönhetően az utastérben azért valamivel több a hely, mint korábban.
A Subarunál azonban a lényeg még ma sem a külcsín, hanem a belbecs, azaz a műszaki tartalom. Ezen a téren pedig alaposan átdolgozták az Imprezát. A korábbi 1,6 literes alapmotort végleg száműzték a palettáról, s az eddig 138 lóerős, kétliteres boxererőforrás is előnyére változott – a variálható szelepvezérlésnek és az új elektronikának köszönhetően a teljesítmény 160 lóerőre nőtt, miközben a fogyasztás és az emisszió a korábbi szinten maradt. A modell sportos hangsúlyait világosan kiemeli, hogy ez a 2.0R jelű modell az Impreza-sorozat leggyengébb tagja. A középső, WRX-változatban a korábbi 2,0 literest felváltó 2,5 literes, négyhengeres turbómotor morog, amelynek teljesítménye 230 lóerő. Ennél is vadabb azonban a Subaru házi tuningcége, az STI (Subaru Tecnica International) által kifejlesztett WRX STI, amely már 280 lóerőt tud. A nagy nyomású feltöltővel izmosított erőgép nyomatéka közel 400 Nm (több mint két darab kétliteres szívómotoré együttvéve), s az utcai versenygépnek alig kell több öt másodpercnél, hogy álló helyzetből indulva elérje a 100 km/órás tempót. E modell műszaki érdekessége a DCCD nevű szerkezet, amellyel a vezető a műszerfalra helyezett szabályozó segítségével akár menet közben is megváltoztathatja az első és hátsó tengelyre jutó vonóerő arányát.
Mint eddig, az Impreza továbbra is két karosszériával készül: a négyajtós kocsitest mindhárom motorvariánssal társítható, a praktikusabb kombi vásárlóinak azonban le kell mondaniuk az STI hatalmas teljesítményéről.

Magyar Péter néppárti képviselőtársa beismerte, hogy a Tisza Párt határozottan Ukrajna-párti