A Subaru éllovasa

Bár piaci részesedése összességében még mindig kicsi, a visszaesőben lévő magyar autópiacon a Subaru érte el a legnagyobb térnyerést. Mivel jövőre már négyszáz autó értékesítése a cél itthon is, a márka sorban mutatja be új modelljeit. Ezek közül minden bizonnyal az Impreza lesz a legkelendőbb, amely részint sportsikerei okán a legismertebb és legnépszerűbb Subaru.

2005. 11. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jól indult az 1993-ban piacra dobott Impreza karrierje, hiszen hamar sikeres lett. Az akkor még visszafogott, kissé unalmas dizájn ellenére a modell már a kezdetektől jól fogyott, hiszen állandó összkerékhajtása és benzines turbómotorja garancia volt az élvezetes autózásra. A japán gyár remek érzékkel úgy döntött, hogy a korábbi Legacy helyett ezzel a modellel indul a rali-világbajnokságon, s az Impreza meg is hálálta a bizalmat, hiszen egymás után nyerte a bajnoki címeket. A versenysport annyira fontos a hatszoros bajnok Subaru számára, hogy az Impreza legfrissebb generációjának bemutatásakor a raliautó képei előbb kerültek a nyilvánosság elé, mint az utcai változaté.
Pedig a hazai kereskedésekbe már megérkezett 2006-os modellen is van mit nézni. A kecsesebb, sportosabb külső igazodik a Subaru új arculatához, az utastérben viszont csak enyhén dolgozták át a már jól bevált elemeket. Ahogyan az lenni szokott egy új modell esetében, a jobb térkihasználásnak köszönhetően az utastérben azért valamivel több a hely, mint korábban.
A Subarunál azonban a lényeg még ma sem a külcsín, hanem a belbecs, azaz a műszaki tartalom. Ezen a téren pedig alaposan átdolgozták az Imprezát. A korábbi 1,6 literes alapmotort végleg száműzték a palettáról, s az eddig 138 lóerős, kétliteres boxererőforrás is előnyére változott – a variálható szelepvezérlésnek és az új elektronikának köszönhetően a teljesítmény 160 lóerőre nőtt, miközben a fogyasztás és az emisszió a korábbi szinten maradt. A modell sportos hangsúlyait világosan kiemeli, hogy ez a 2.0R jelű modell az Impreza-sorozat leggyengébb tagja. A középső, WRX-változatban a korábbi 2,0 literest felváltó 2,5 literes, négyhengeres turbómotor morog, amelynek teljesítménye 230 lóerő. Ennél is vadabb azonban a Subaru házi tuningcége, az STI (Subaru Tecnica International) által kifejlesztett WRX STI, amely már 280 lóerőt tud. A nagy nyomású feltöltővel izmosított erőgép nyomatéka közel 400 Nm (több mint két darab kétliteres szívómotoré együttvéve), s az utcai versenygépnek alig kell több öt másodpercnél, hogy álló helyzetből indulva elérje a 100 km/órás tempót. E modell műszaki érdekessége a DCCD nevű szerkezet, amellyel a vezető a műszerfalra helyezett szabályozó segítségével akár menet közben is megváltoztathatja az első és hátsó tengelyre jutó vonóerő arányát.
Mint eddig, az Impreza továbbra is két karosszériával készül: a négyajtós kocsitest mindhárom motorvariánssal társítható, a praktikusabb kombi vásárlóinak azonban le kell mondaniuk az STI hatalmas teljesítményéről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.