Állítólag csereüzlet történt a Budapest Airport (BA) Rt. magánosításánál – állapítja meg az osztrák Die Presse tegnapi száma, amely a Ferihegyi repülőteret üzemeltető társaság privatizációjának néhány „gyanús” részletét feszegeti. A napilap egy háttéralkuról ír, amely szerint a legjobb ajánlatot tevő brit BAA ugyan megemelte a vételárra vonatkozó ajánlatát, ám cserébe nem kell minden tekintetben megfelelnie a pályázati kiírásnak. A lap összefüggésbe hozza Tony Blair budapesti látogatását azzal, hogy a BAA jelentősen felemelte ajánlatát. A cikk szerint a brit pályázó eredetileg húsz százalékkal kívánta csökkenteni a repülőtéri foglalkoztatottak számát. Eközben továbbra sincs hivatalos kormányzati álláspont arról, hogy a BA Rt. magánosításából befolyó 464,5 milliárd forintot az állam mire költi el. Kőszegi Márk, a Pénzügyminisztérium sajtóosztályának helyettes vezetője lapunk érdeklődésére közölte: a bevétel elosztásáról csak a szerződés aláírását követően tudnak tájékoztatást adni.
Sajtótalálgatásnak minősítette a Die Presse állításait Oravecz Péter, az ÁPV Rt. szóvivője. Mint mondta, a pályázók ajánlataikon a beadás után semmilyen formában nem változtathatnak. A BAA ajánlatának részleteiről most sem adhatnak tájékoztatást. A szerződés aláírása után a pályázó elmondhatja az abban foglalt részleteket – közölte Oravecz Péter. Hilmer Sándor, a Budapest Airport Rt. szakszervezetei által alapított sztrájkbizottság szóvivője elmondta: az érdekvédők egyelőre nem kaptak tájékoztatást arról, hogy a tárgyalások milyen irányba tartanak, kapnak-e esetleg engedményeket az angolok. Hilmer arra is kitért, hogy tegnap már elindultak a sztrájkkal kapcsolatos tárgyalások. A bérmegállapodásról a jelenlegi tulajdonos az ÁPV Rt. már nem szeretne dönteni, az új tulajdonos léte pedig még nem tisztázott, és ez elég aggasztó. Ez kétségessé teszi a megállapodás megkötésének lehetőségét.

Orbán Viktor kemény szavakkal illette a volt vezérkari főnököt