Leszögezték: dolgozóik azt szeretnék, hogy a Ferihegyi repülőtér a jövőben is kimagasló eredményeket produkáljon, növekedésével és korszerűsítésével megállja a helyét Európában. Ezt az utóbbi két év eredményei is alátámasztják – húzták alá. A Fortisz közölte azt is, hogy csak a médiából értesültek az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. döntéséről, miszerint a BA Rt.-re pályázó három cég közül a brit BAA-val kezdi meg a tárgyalásokat a privatizőr cég. A Hochtiefet a második, míg a Fraportot a harmadik helyre sorolták a pályázók versenyében. A Fortisz bízik abban, hogy a sorrend még változni fog, mert mint írják: „Sajnos a dolgozókkal kapcsolatos vállalások siralmas helyzetet festenek a BAA-nál”.
*
Sérelmezi a Fortisz, hogy álláspontját – amely szerint a munkavállalók szempontjából a Hochtief ajánlata a legkedvezőbb – és egyéb javaslatait az ÁPV Rt. nem vette figyelembe, így a munkavállalók jövőbeli helyzete bizonytalanná, kiszámíthatatlanná válhat. Emlékeztetnek: azt, hogy a pályázat első kiírása megbukott, az ÁPV Rt. törvénysértése okozta. „Reméljük, a jövőben ilyen nem fordul elő” – fogalmaz a Fortisz.
Válaszolt Áder János levelére Kovács Árpád, az Állami Számvevőszék elnöke – mondta a főszámvevő. A Fidesz azt kérte az ÁSZ-tól, hogy folytasson rendkívüli vizsgálatot a BA Rt. privatizációjának körülményeiről és a cég vagyonértékeléséről. Kovács közölte: bár rendkívüli vizsgálatot csak az Országgyűlés rendelhet el, már a jövő év elején elkezdik az ÁPV Rt. 2005. évi gazdálkodásának ellenőrzését, amelynek keretében sor kerül a BA Rt. vizsgálatára is. Nemcsak a vételár, hanem a magánosítási eljárás minden – törvény által előírt – körülményét górcső alá veszik, sőt ellenőrzik azt is: eleget tett-e a vagyonkezelő a 2004. évi gazdálkodást vizsgáló jelentésükben foglaltaknak. Az ÁSZ nemrég megállapította: rendezetlenek a BA tulajdonviszonyai.
Akár már hétfőn kihirdetheti az ÁPV Rt. a BA Rt. magánosítási pályázatának nyertesét. Bár Veres János pénzügyminiszter nyilatkozata szerint vagyonkezelési szerződés köttetik, amitől a reptér „a miénk marad, akár piros-fehér-zöldre is festhetjük vagy ráírhatjuk, hogy magyar”, a szakszervezeteket ez nem nyugtatta meg. Újabb sztrájkbizottságot hoztak létre, amely információink szerint hétfőn összeül, hogy döntsön: melyik törvényes eszközével, s miként éljen.
Eközben – a Standard & Poor’s mellett – a Moody’s Investors Service is bejelentette: „leminősítést valószínűsítő felülvizsgálatra vette a BAA-t” a BA Rt.-ügylet kapcsán.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung szerint ahhoz, hogy bejöjjenek a britek számításai, Ferihegy forgalmának évente jóval több, mint tíz százalékkal kellene növekednie, a termelékenységnek több mint a felével, amit valószínűleg a foglalkoztatás fog megsínyleni.

Orbán Viktor is köszöntötte az új pápát