Miközben egyre silányabb állapotba kerülnek az országos hálózathoz tartozó állami utak, és 2005-ben 500 munkavállalónak szűnt meg az állása, úgy tűnik, hogy az MK Kht. vezetői posztjain nem kezdődött meg az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság (Ukig) által tervbe vett takarékoskodás. Lapunk információi szerint az MK Kht.-nál új vezetői posztok alakultak igazgatói munkakörökben bruttó egymillió forintos fizetéssel. A megyei társaságok helyett megalakuló MK Kht.-t mindeddig megbízott igazgató irányította. Kenderesi János távozását követően azonban az új vezérigazgatói posztra László Sándor kapott megbízást. Mindezek az átalakulások azért okoznak felháborodást a közutas szakma egy részénél, mert tavaly országos szinten – nem utolsósorban a költségtakarékoskodás ürügyén – a munkavállalók 15 százalékát, félezer embert bocsátottak el állásából. Többségükben olyanokat, akiknek alacsony volt a fizetésük, ám a munkanélküliséggel küszködő régiókban ez volt az egyetlen vagy a legfőbb jövedelemforrásuk.
Tavaly Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter utasítására szűntek meg a közútfenntartást és -fejlesztést ellátó megyei kht.-k. Az Ukig irányítása alatt működő megyei kht.-k – amelyek szakmai alapon alakultak a kilencvenes évek közepén – feladatait a központosítás révén az MK Kht. vette át. A kht.-k helyett területi igazgatóságok alakultak, ráadásul a fejlesztési feladatok a Nemzeti Autópálya Rt.-hez kerültek át. A tavalyi átalakítás során hagyta jóvá a 15 százalékos leépítést a minisztérium, amit egyébként a megszűnő kht.-k igazgatóinak kellett lebonyolítaniuk. Lapunk információi szerint az átalakítás egyik hozadéka, hogy a vezetői szinten az addigi szakembergárda szinte teljesen leépült, az MK Kht. új vezetői sem erről a területről, hanem például a MiZótól, a Prímagáztól vagy a Malévtól érkeztek. Mint arról már beszámoltunk, az átalakítással egy időben már tavaly elkezdődött az a folyamat, hogy az állami szektor jól képzett útügyi szakemberei, mérnökei kerestek állást a magánszférában. Információink szerint jelenleg egyes vidéki igazgatóságokon a kilátástalan helyzet miatt maguk a területi vezetők ajánlják fel beosztottjaiknak, ha tudnak, keressenek maguknak másik állást.
Lapunk úgy értesült, hogy az Ukig és az MK Kht. között még nincs aláírt működési szerződés az idei évre. Erre pedig a közutas szakmában már régen nem volt példa, hiszen az Ukig és a korábbi megyei kht.-k között legkésőbb január közepén megköttetett a szerződés. Megkeresésünkre az MK Kht. illetékese azt közölte, hogy lapunknak jövő héten adnak tájékoztatást.

Veszélyes betegség fenyegeti a fiatal lányokat