Újra szabadkikötő-pályázat

Hunyor Erna
2006. 03. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mai, rendkívüli igazgatósági ülésén egyetlen napirendi pontról tárgyal az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. igazgatósága, mégpedig a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai (BSZL) Rt. részvényeinek és üzemeltetési jogának pályázatáról – tájékoztatta lapunkat Oravecz Péter, a vagyonkezelő szervezet kommunikációs igazgatója. Mint mondta: ma dől el, hogy eredményes vagy ismét eredménytelen lesz a BSZL 99 százalékos részvénycsomagjára és ezzel a kikötő 75 éves üzemeltetési jogának értékesítésére kiírt privatizációs pályázat. Ismeretes, hogy februárban eredménytelennek nyilvánította az ÁPV Zrt. a korábbi pályázatot. A tenderdokumentációt heten vásárolták meg, de ajánlatot csupán két befektető nyújtott be.
A pályázatra a Rhenus AG & Co. KG és a Rhenus Kft. továbbá az Erdért Rt., az Erdért Ingatlanhasznosító Kft. és a Multicont Kft. Konzorciuma adott be ajánlatot, ám a vagyonkezelő igazgatóságának döntése szerint egyik benyújtott ajánlat sem felelt meg a tender érvényességi kritériumainak. Akkor a vagyonkezelő úgy nyilatkozott: a pályázaton részt vevők száma elmaradt a várakozásoktól, pedig a tenderdokumentáció megvásárlói között megtalálhatók voltak az ágazat meghatározó hazai és nemzetközi szakmai befektetői is.
Az ÁPV Rt. a tavaly nyáron a kellő érdeklődés hiányában visszavont első tender után 2005. október 11-én hirdetett nyilvános, egyfordulós pályázatot az átalakuló Mahart-Szabadkikötő Rt.-ből szétválással létrejött Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. részvényeinek megvásárlására. A privatizációs pályázaton a kikötő 75 éves üzemeltetési jogával rendelkező Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. csaknem teljes, 99 százalékos tulajdoni hányadára lehetett pályázni úgy, hogy az új Mahart-Szabadkikötő Rt. továbbra is tartós állami tulajdonban marad a vagyonát képező földterülettel, a felépítményekkel és az infrastruktúrával együtt. A 335 millió forint jegyzett és 477 millió forint saját tőkéjű BSZL Rt.-hez 45 hektárnyi kikötői vízfelület és 38 hektárnyi fejleszthető ingatlanterület tartozik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.