Rövid távon nincs értelme, hogy Magyarország olcsó jegyes légitársasága, a Wizz Air tőzsdére menjen, de középtávon nem elképzelhetetlen a tőkepiaci megjelenés – hangoztatta tegnap a Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József.
A tőzsdei megjelenést több szempontból is meg kell fontolni, jelenleg a cég tőkésítettsége kapcsán nincs szükség tőkebevonásra, a Wizz Air el szeretné kerülni, hogy megfontolatlanul jelenjen meg a tőzsdén. Váradi József jelezte, hogy a megfontoltságot úgy kell érteni, hogy a piaci állapotokat is figyelembe kell venni, és a jelenlegi befektetők érdekeit is meg kell ismerni. A Wizz Air diszkont-légitársaság forgalma az április 1-jén kezdődött pénzügyi évben 50 százalékkal bővül, de a magyarországi utasforgalom stagnált. Arra a kérdésre, hogy az utóbbi néhány hét belpolitikai eseményei érezhetők voltak-e, a vezérigazgató azt felelte, hogy még nem mutatkoztak meg ennek a jelei. A Budapest Airporttal kapcsolatos szerződésekről Váradi József elmondta: a magyarországi utasforgalom növekedésének akadálya az, hogy aránytalanul magasak a Ferihegyi repülőtéri költségek, a leszállási és más díjak máshol átlagosan 10 eurót tesznek ki utasonként, a Budapest Airport által megállapított költségek viszont elérik a 23,6 eurót. Alternatívaként a Debrecen, a Győr melletti Pér és a még fejlesztés előtt álló Székesfehérvár melletti Börgönd repülőterének használatát vizsgálják – jelezte Váradi.

Megkérdezték Ruszin-Szendi Romuluszt, hogy valóban dicsőítette-e Ukrajnát a NATO ülésein – videó