Ezúton tájékoztatjuk arról, hogy az Il Ferro Kft.-ben vezetőváltás történt, és ennek kapcsán az új ügyvezető a társaság teljes körű átvizsgálását és pénzügyi átszervezését rendelte el. A fentiek miatt a márciusi szemlére 2007. március 26–30-a között fog sor kerülni, a társaság telephelyein – olvasható az egyik nagy matricás autó vállalkozás honlapján. A jelzett szemlét azért kell megrendezni, mert az ügyfelek vállalták, hogy minden hónapban bemutatják az autót, bizonyítandó, hogy ép, tiszta, viseli a matricákat, és ehhez az eseményhez kapcsolódott korábban a hirdetési díj kifizetése is.
A reklámautókkal foglalkozó cégek tevékenységét kezdettől gyanakvással figyelők a vég kezdeteként értékelik az Il Ferro bejelentését. A viharos tulajdonosváltás, illetve a kifizetések elhalasztása azt jelenti, hogy a sok ezer szerződött ügyfél február eleje helyett legjobb esetben is csak március végén kapja meg a hirdetési díjat. Azoknak, akik új autót vettek, most saját zsebből kell kifizetniük a havi részletet, pedig eredetileg éppen azért ugrottak bele a vásárlásba, mert a hirdető azt ígérte, hónapról hónapra megkapják a havi törlesztésre szánt pénzt. Ha a matricás cégek végleg bedobják a törülközőt, a vevők elvesztik a kezdő részlet több százezres összegét, valamint a szokásos kereskedői árengedményt is. A hirdetési cégek ugyanis kikötik, hogy a vevők csak „alku nélküli” áron vehetik meg az új autót a kijelölt kereskedőktől.
– Mi időben jeleztük, hogy ez a társaság huncut! – reagált a hírre Balogh Árpád, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) alelnöke. A szakember elmondta, hogy amikor megjelentek a piacon az autós hirdetésekkel foglalkozó cégek, a Gémosz minden lehetséges fórumon felhívta a márkakereskedések figyelmét az ajánlatban rejlő veszélyekre. Bár az első számú kockázatviselő a vevő, és így a matricás cégekkel kapcsolatban álló kereskedőket közvetlenül nem éri kár, a mintegy tízezerre becsült ügylet akár csak felének meghiúsulása kihat az újautó-piac egészére is. Elsőként úgy, hogy jelentősen megszaporodnak a lízingcégeknek visszaadott autók, ami a használt piacot terheli. Másodszor úgy, hogy a fizetésképtelenné vált ügyfelek bekerülnek a központi hitelinformációs rendszerbe, azaz öt évig nem lehetnek vevők az új autók piacán.
Balogh Árpád szerint felvethető az állami ellenőrző szervek felelőssége, hiszen a sajtóhíradásokból is tudható volt első pillanattól kezdve, hogy a hirdetési cégek kiötlői legjobb esetben is szerencselovagok. A matricás vállalkozások minden bizonnyal pilótajátékot szerveznek – mondta el korábban lapunk kérdésére Báti Balázs. A Magyar Lízingszövetség elnöke arra alapozta megállapítását, hogy tudomása szerint a cégek más bevétellel nemigen rendelkeznek, mint a szerződő felek egyszeri befizetéseivel.
Magyar Péterék hazudtak a rendezvényük költségeiről