Hiller István kultuszminiszter hat e-mailben győzködte a franciákat a Berlinben egyébként már bemutatott film vetítéséről. A szervezők végül utolsó levelükben a következőket üzenték neki és tárcájának: „Annak ellenére, hogy többször is elmagyaráztuk, sajnos hiába, hogy ez a film nem felel meg a kritériumainknak, az önök országának képviselői nem voltak hajlandók elfogadni érveinket.” E-mailben közölték azt is, hogy visszavonják hazánk meghívását a Tous les Cinémas du Monde 2007 programba, ahol a fentebb már említett négy ország társaságában mutatkozhattunk volna be fiatal, tehetséges filmeseinkkel és alkotásainkkal a jubileumi, hatvanadik cannes-i filmszemlén. A döntést a szervezők azzal indokolták, hogy az ország kulturális minisztere a franciaországi magyar nagykövet közreműködésével kitartóan győzködte őket arról, hogy a Berlinben már bemutatott Vajna-filmet vegyék fel a programba. Hillerék azt is el akarták érni, hogy a szervezők hívják meg a Korda-stúdiót (szintén Andy Vajna vállalkozását) és egy „prominens amerikai sztárt”. Cannes-ban viszont – a sok évtizedes nemzetközi gyakorlatnak megfelelően – azt szerették volna, ha fiatal magyar filmesek és az új irányzatok jutnak szóhoz. A franciák úgy fogalmaztak: „a Korda-stúdió és egy amerikai művész jelenléte komolyan hátráltatná az új magyar irányzatok promócióját, ami egyébként is nehéz feladat”. A levél szerint Magyarország csak akkor számíthat egy esetleges újabb meghívásra, ha politikusai megértik, mi a fesztivál célja, és elegendő, az elvárásoknak megfelelő filmet ajánlanak válogatásra. A szervezők azt is nehezményezték, hogy a magyar partnerek sorozatosan olyan alkotásokat akarnak hozzájuk vinni, amelyek már szerepeltek Berlinben, így azt a benyomást teszik a fesztivál közönségére, hogy a magyar filmgyártás csak második körben gondol filmjeik cannes-i bemutatására.
Hiller István jelenleg Kanadában tartózkodik, így egyelőre nem tudtuk megkérdezni tőle, miért erőltette Andy Vajna ’56-os filmjét, ha egyszer más volt az elvárás, s hogy vajon amit tett, az mennyiben értékelhető a kulturális kormányzat országkép-építési igyekezetének és sikerének részeként. Ezenkívül hogy mit üzen a lehetőséghez nem juttatott fiatal magyar rendezőknek, akik minden további nélkül szerepelhettek volna az idén az európai filmes elit előtt.
Hiller egyébként utoljára 2004 májusában, Cannes-ban exponálta magát: ott jelentette be az etyeki sajtókomplexum, vagyis az Andrew Vajna érdekeltségébe tartozó Korda-stúdió létrehozásának tervét, amelyet – mint a filmszemle sajtótájékoztatóján elmondta – azóta jóval kisebb kétséggel fogadnak.
A kulturális miniszter a kudarc ellenére ott lesz Cannes-ban a május 16-án kezdődő fesztiválon.

A részeges szegedi karatés rátámadt egy férfira, de olyat kapott, hogy padlót fogott – videó