Ismét tulajdonosváltás elé néz a Ferihegyi repülőteret üzemeltető, 2005 végén privatizált Budapest Airport (BA) Zrt.; az új tulajdonos a német Hochtief vezette konzorcium lehet. Oravecz Péter, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. kommunikációs igazgatója lapunknak elmondta: a vagyonügynökség igazgatósága tegnapi ülésén tárgyalta meg az adásvételt, amelyet azonban bizonyos dokumentumok hiánya miatt még nem hagyott jóvá. A pótlás után az ÁPV Zrt. várhatóan megadja az engedélyt, ám az ügyletet jóváhagyó döntéshez a Kincstári Vagyoni Igazgatóság hozzájárulása is szükséges. Azt, hogy a magánosításkor beígért nagy ívű fejlesztések most már valóban elkezdődnek-e, egyelőre még nem tudni. Mint ismeretes, a repülőtér eladása nyomán Gyurcsány Ferenc miniszterelnök harmincezer új munkahelyet ígért, valamint azt, hogy Ferihegy Kelet-Közép-Európa vezető légikikötője lesz. A 2005-ös grandiózus tervekből eddig legsikeresebben a kiszervezések valósultak meg: eladták a földi kiszolgálást és a minibuszüzletágat, valamint kiszervezték a parkolóüzemeltetést és a takarítást.
A privatizációs szerződés értelmében a 2005-ben új tulajdonosként fellépő angol BAA-nak öt éven belül legalább 261 millió euró – mintegy 66 milliárd forint – értékben kellett volna fejlesztéseket végrehajtania. Az azóta eltelt 15 hónap alatt a nagy volumenű beruházások – a cargobázis létrehozatala, a 2A és 2B utasterminálok egybenyitása, üzletekkel és éttermekkel teli újabb szint kiépítése – azonban elmaradtak.
Emlékezetes, a BA Zrt. 75 százalékát 2005 decemberében 464 milliárd forintért szerezte meg a BAA, amelyet tavaly júniusban a spanyol Ferrovial vásárolt fel. A 2005-ös költségvetést a reptér eladása mentette meg, a bevételből a kormány ugyanis csupán hatvanmilliárd forintot fordított az államadósság csökkentésére, négyszázmilliárdot folyó állami kiadásokra költött.

Lencsevégre kapták a miniszterelnököt az olasz éjszakában