A héten több sajtóorgánum is beszámolt arról, hogy a nyilvánosság kizárásával, a vártnál korábban kezdődött meg a 4-es metró második alagútjának fúrása. A közvélemény által megkülönböztetett érdeklődés övezte metróépítés újabb munkálatainak megkezdéséről sem a városháza, sem a beruházó DBR Metró Projektigazgatóság nem adott előzetes tájékoztatást. – Igaz, ünnepséget nem rendeztünk, és Demszky Gábor sem volt jelen, de ez más országban sincs szokásban – nyilatkozott a fúrópajzs munkához látása után Horváth Éva, a BKV projektigazgatóságának szóvivője, aki a sajtónyilvánosság mellőzését azzal indokolta: „az alagútépítők babonából csupán az első fúrópajzs beüzemelésénél szoktak ünnepelni, alagutakat keresztelni”.
A Magyar Hírlap információi szerint azonban a kivitelezést végző cég nem kívánt tovább várni, mivel műszakilag már felkészültek. A 4-es metró alagútjait fúró konzorcium egyik anonimitásba burkolózó munkatársa korábban arról tájékoztatta laptársunkat: arra várnak, hogy a főpolgármester ráérjen eljönni az Etele téri indítóaknába.
A fentiekkel ellentétben nagyszabású sajtórendezvényen mutatta be Demszky Gábor, Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes és a beruházásban részt vevő cégek képviselői annak a Duna medre alatt épülő csővezetéknek az építését, amely 2009-től szállítja a főváros szennyvizének zömét az épülő Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telepre. Az Élő Duna projekt révén Észak-Csepelen megvalósuló létesítménynek köszönhetően 2010-től tisztább lehet a Duna vize a főváros alatt. A teljes beruházás költsége 428,2 millió euróra rúg, amelynek hatvanöt százalékát az unió állja, húsz százalékát az állam, tizenöt százalékát pedig Budapest.

Tuja a kertekben: miért száradnak ki, és meg lehet-e őket menteni?