Vasúttal is megközelíthető hétfő óta a Ferihegyi repülőtér 1-es terminálja: tetemes késéssel, sokmilliárdos beruházással elkészült a Ferihegy megálló és a hozzá tartozó felüljáró. Néhány napos tapasztalat után azonban nem számolhatunk be osztatlan sikerről: az ünnepélyes átadáson a notabilitásoknak, repivendégeknek és újságíróknak még fényesre suvickolták a felújított vasúti kocsikat, másnap viszont a már megszokottan mocskos, büdös, lerobbant szerelvényeken és tetemes késések közepette aggódhattak azon bátor vagy naiv utasok, akik vonattal kívánták megközelíteni a fővárosi repülőteret vagy éppen Budapestet. A ferihegyi megállóba érkezve csak ennyi állapítható meg: szép és új. A repülőtéri – nagy forgalomra szánt – létesítménynek ugyanis számos hiányossága van: nincs WC és mosdó, csekély méretű a fedett, esőtől és naptól védett peron s a mozgólépcső is. Létezik persze mozgássérültek számára nélkülözhetetlen lift, amely már túl van az első meghibásodáson – azt azonban nem nehéz belátni, hogy a 6-8 személyes utasfelvonó a súlyos, 15-20 kilogrammos csomagokkal felszerelkezett utasok tömegének nehezen tud megfelelni. Igaz, tumultussal eddig nem kellett számolni, mivel az utasok messziről elkerülték a vasútállomást. Ráadásul a mostani óriási melegben csak a hőséget meglehetősen jól elviselő utazóknak ajánlott a fehér plexivel borított felüljárót használni, itt ugyanis jó tíz-tizenöt fokkal melegebb van, mint a szabadban. Az új megállót kritizálják a XVIII. kerületi lakosok is: tetemesen megnőtt a zaj, védőfal építésére pedig egyelőre csak ígéret van.
Eltekintve a fenti – európai viszonylatban gyalázatos – tapasztalatoktól, a ferihegyi vasút ily módon történő megvalósítása is inkább a balkáni viszonyokat idézi, főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy az 1-es terminálénál lényegesen nagyobb forgalmat lebonyolító Ferihegy 2 A és B továbbra is csak busszal közelíthető meg. A vasúti megálló átadásakor Demszky Gábor főpolgármester büszkén beszélt arról, hogy ezentúl sűrűbbek lesznek a BKV 200-as számú járatai, így a vonatról leszállva kevesebbet kell várni a Ferihegy 2-re szállító buszra. Ennek örvendetességét nem vitatva valószínűleg ezzel sem válik vonzóvá a most minimális számú ferihegyi utast szállító vonat. A 200-as buszra ugyanis Kőbánya–Kispesten, a 3-as metró végállomásán is fölszállhatnak az utasok, megspórolva ezzel egy átszállást és 300 forintot. Így az utazni vágyók megkímélhetik magukat a MÁV Zrt. által nyújtott „élményektől” is. Azzal tehát, hogy a Budapest–Cegléd– Szolnok vasútvonalon egy új, ferihegyi megállót építettek, lényegében nem került közelebb a repülőtér, az utas jobban jár, ha inkább a BKV buszos-metrós szolgáltatását veszi igénybe, főleg, ha a 2-es terminálra igyekszik.
– Ahogy elkel a Ferihegyi repülőtér, nekilátnak a kötött pályás összeköttetés megvalósításának, amely két éven belül megvalósul – mondta a gazdasági és közlekedési miniszter –, igaz, 2005 novemberében, a választások előtt alig fél évvel. Mint akkor Kóka János fogalmazott, nem látja indokoltnak a határidő 2010 utánra tolását. Látható, hogy mi valósult meg ebből, a „fapados vasút” viszont csak a semminél több.
Ittasan cikázott, majd rommá törte a Lexusát az M7-esen + videó
