Átadták a völgyhidat

Átadták a kőröshegyi völgyhidat, valamint az M7-es Zamárdi–Balatonszárszó közötti – további két kisebb viadukttal tarkított – szakaszát. A három esztendő alatt elkészült, nemzetközi viszonylatban is egyedülálló híddal és a 14 kilométeres autópálya-szakasszal teljessé váló dél-balatoni közlekedési folyosó tehermentesíti az üdülőövezetet, s könnyebben megközelíthetővé teszi a Balaton térségét. A 76 milliárdért megépülő sztrádát Kóka János gazdasági és Bajnai Gordon területfejlesztési miniszter avatta fel.

Bodacz Péter
2007. 08. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter csak ismételni tudta önmagát a közel két kilométer hosszú viadukt és az új autópálya-szakasz átadásán. Mint fogalmazott, az országot átszelő autópálya építése 1964-ben kezdődött, ám 40 év alatt csak a fele készült el, míg a másik fele 2004–2008 között épült, illetve épül meg. A miniszter jelezte, hogy augusztus 24-én átadnak egy újabb 18 kilométeres autópálya-szakaszt Nagykanizsa és Becsehely között, 2008. május végére pedig elkészül az M7-es autópálya utolsó, 37 kilométeres szakasza az országhatárig. – Egyedülálló mérnöki és kivitelezési munka, amely mára szimbólummá merevedett. A most átadott autópálya-szakasz „közel nyolcezer forintba kerül fejenként minden magyar állampolgárnak, de megérte, mert az M7-es közérdek, minden magyar érdeke – méltatta a beruházást Kóka.
– Az 1872 méter hosszú, közel 24 méter pályaszélességű, irányonként két-két sávos, 18 támaszú feszített vasbeton híd megépítése komoly kihívást jelentett a tervezést és kivitelezést végző Hídépítő Zrt.-nek – számolt be lapunknak a három éven át éjjel-nappal folyó munkálatokról Hoffmann György létesítményvezető. Mint hangsúlyozta, a 41 milliárd forintos költségvetésű híd építése során világviszonylatban is egyedülálló tempót sikerült diktálni azokkal az 1540 tonnás és 160 méter hosszú hidraulikus szerkezetekkel, amelyek a híd elemeit emelték helyükre a két végről történő építkezés során. Ezzel a technológiával 45 métert öt és fél nap alatt sikerült megépíteni a csúcsidőben. – A híd egyedülállósága hatalmas méretén kívül tervezésében is megnyilvánul: a pálya egy 4000 méter sugarú körnek megfelelő íven, 2,8 százalékos hosszirányú esésben fekszik, két vége között 54 méteres a szintkülönbség, a legmagasabb pontján 88 méterre van a földtől – emelte ki a szakember.
A Triesztet Kijevvel összekötő V. Helsinki folyosó dél-balatoni szakaszának kivitelezésében ugyancsak részt vevő Strabag magyarországi építésért felelős igazgatósági tagja, Appelshoffer József az autópálya-építés nehézségeiről tájékoztatta a Magyar Nemzetet. Mint mondta, a legnagyobb kihívást a 4 millió köbméter föld megmozgatásával járó talajmunkák jelentették. Az útépítő cég közel 1000 alkalmazottja két éven keresztül dolgozott a magyar tenger menti utolsó szakasz befejezésén – emelte ki Appelshoffer.
Az M7 autópálya új szakasza valamennyi jármű-kategória részére díjköteles lesz. Matrica-ellenőrzésre ennek megfelelően e szakaszon is folyamatosan számítani kell.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.