A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) kivételével valamennyi vasutas-szakszervezet aláírta a MÁV Zrt. bérfejlesztésre vonatkozó ajánlatát. A három évre szóló megállapodás értelmében a vasúttársaság 6,9 százalékkal emeli az alapbéreket. A munkavállalók által választható béren kívüli juttatások összege éves szinten 250 ezer forintra növekszik. Amint azt Gaskó István, a VDSZSZ elnöke elmondta, azért nem írták alá a bérmegállapodást, mert kifogásolják, hogy a gépészeti szakágat tömörítő MÁV Gépészeti Zrt.-nél és a vontatási tevékenységet összefogó MÁV Trakció Zrt.-nél nem teljesítették a tíz százalékos bérfejlesztési követelést. Gaskó hozzátette: igényt tartanak továbbá „egyfajta részesedésre” a MÁV Cargo privatizációjából. – Ebben korábban Kóka János leköszönt gazdasági miniszterrel megállapodtak – jegyezte meg. Gaskóék várhatóan január első napjaiban kezdeményeznek tárgyalást az ügyben.
A Fidesz szerint a magyar vasút másfél évszázados működésének mélypontjára került. Nem privatizálni, hanem éppen ellenkezőleg: az állam tulajdonában kell tartani a vasutat, mert a biztonságos vasúti szolgáltatás állami felelősség. A vasútvonalak „ideiglenes” bezárása helyett inkább azok fejlesztésére volna szükség, a jelenlegi kormánynak azonban nincs vasútfejlesztési, -fenntartási stratégiája – mutat rá közleményében a legnagyobb ellenzéki párt. A Fidesz szerint napjainkat e téren az ötletszerűség, a szakmai és gazdasági logikát nélkülöző elaprózott innováció jellemzi, miközben a vasút szétesett, működőképes egységeit pedig eladták.
Támadást indítottak a húszik Izrael repülőtere ellen
