(Köln)
Egyelőre átláthatatlanok a Münchenben megjelenő Süddeutsche Zeitung (SZ) – a német sajtópiac három nagy napilapjának egyike – új tulajdonosának, az SWMH stuttgarti kiadóholdingnak az elképzelései a tulajdonába került mérvadó lapról. Szakértők a végéhez ért esztendő legjelentősebb médiaeseményéről beszélnek és attól tartanak, hogy a több mint nyolcvanszázalékos részesedéssel rendelkező konglomerátum nem lesz képes eddigi színvonalán tartani a köztársaság legjelentősebb liberális lapját.
A részvények nagy része mindeddig öt család tulajdonát képezte, közülük csak egy tart ki továbbra is az első alkalommal 1945 októberében megjelent SZ mellett. A német hirdetési válság csúcspontján, 2000-ben a komoly nehézségekkel küszködő SZ sikerrel jutott túl a holtponton, kiadója legutóbb évi 665 millió euró forgalmat bonyolított le. Az SWMH – egyes információk szerint – pont ennyiért jutott a lap és a kiadó birtokába.
Míg örvendetesnek számít, hogy nem nemzetközi befektetők kezébe került a lap, addig elgondolkodtató az a jelenség, hogy egyre több újság csúszik át az ország legnagyobb kiadóvállalatainak a kezébe. Az SWMH ebben a rangsorban a harmadik. A médiakonszernektől független újságok száma ezzel tovább csökken, és e folyamat a nyomtatott sajtó sokszínűségének a veszélyét rejti magában.
A stuttgarti kiadó több regionális lap (Stuttgarter Zeitung, Südwest Presse) tulajdonosa is, és félő, hogy ezek jelentősége a „svábokra” jellemző takarékossági meggondolásból a terjesztési régiók diktálta nívóra esik vissza.
Arda Güler ajándéka után hálálkodik a Real Madrid új csillaga + videó
