Továbbra is zavaros a betegszállítás Békésben

A Körösök vidékén még mindig nem értik, miért csappant meg év elejére megyéjükben a betegszállítók száma. Ígérettel tele a padlás, de itt már nem élnek a számok bűvöletében.

V. Fehér József
2008. 02. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Békés megyében annak ellenére zavaros a betegszállítás jelene és jövője, hogy a minisztérium a kocsiszámot az eddigi hatról kilenccel megemelte – ez derült ki azon a fórumon, amelyet az ÁNTSZ szakemberei, a finanszírozók és a szolgáltatók képviselői tartottak a megyeházán. Sőt újabb számok kezdtek röpködni a levegőben, nem segítve a tisztánlátást. Egyesek abban bíznak, hogy az elmúlt évi 11-hez képest idén 21 betegszállító dolgozhat. De erősen indokolt a feltételes mód: ha a minisztérium képes lesz megegyezni a magán betegszállítók közvetítőivel.
– Városomat Bács-Kiskun megyei cégnek kellene ellátni, de ez nem zökkenőmentes – mondta Várfi András, Gyomaendrőd polgármestere. – Az orvos a számítógépet figyeli, és számlát ír, holott gyógyítania kellene. Hiába emeli fel a telefonkagylót, örül, ha két betegszállító helyett a végén egy megérkezik. Vállalkozók érdeklődnek a munka iránt, de választ nem kapnak.
– Pillanatnyilag 15 gépkocsi betegszállítói célú üzemeltetéséhez adhatunk ki támogatói nyilatkozatot – felelte a felvetésre Mucsi Gyula regionális tiszti főorvos. – A működési engedélyt nem tagadhatjuk meg – más kérdés, hogy az OEP szerződik-e a szállítóval. Az Országos Mentőszolgálat képviselői úgy vélték: rajtuk nem múlott, hogy a Körösök vidékéhez eredetileg kevés betegszállítót rendeltek. Macsári József szeghalmi polgármester szerint az új autókat muszáj igazságosan, földrajzi értelemben is kiegyensúlyozottan elosztani, és nem csak az eddigi telephelyeket favorizálni. Kovács József, a megyei kórház főigazgató főorvosa úgy fogalmazott, hogy ezen a területen méltatlan helyzet alakult ki, nagy a baj. Ő például nem érti, hogy a nem használt autókat miért ne lehetne térítésmentesen átadni, és betegszállításra használni.
– Sajnos regionális szinten áldozatai vagyunk az ügynek – vélte Csaba István, a megyei önkormányzat szociális és egészségügyi bizottságának MSZP-s elnöke.
– Csak reméljük, hogy a mentés és szállítás különválasztása sikeresen megy végbe. Annak egyáltalán nem örülünk, hogy az eddigi mutatók alapján Vas megyével együtt hátul kullogunk a sorban.
Mieczinszky Ernő köröstarcsai orvos, megyei önkormányzati képviselő azon véleményének adott hangot, hogy a negatív jelenség összetett: az ágyszám csökkentése, a légi mentés elodázása és a magas halálozási szám összefügg.
– Kit képviselnek a MSZP-sek? – tette fel kérdését Fodor József csanádapácai polgármester, a Fidesz megyei alelnöke. – Az emberek fizetnek azért, hogy ellássák őket, de még az orvoshoz sem jutnak el időben. A kormány káoszt teremtett a betegszállítás területén. Veszélyben az egészség, a biztonság, a késlekedés pedig sok esetben jóvátehetetlen. Felesleges kórházi széfekre milliárdokat költeni, amikor már alapvető szolgáltatások léte forog veszélyben. A szocialista képviselőket arra kérjük, a választók akaratát és ne a kormány privatizációs elképzeléseit képviseljék.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.