Hárommillió forintért rendelt meg egy nőnapi cikket az akkor még Lamperth Mónika által vezetett Szociális és Munkaügyi Minisztérium tavaly márciusban Farkasházy Tivadar balliberális irányultságú vicclapjától, a Hócipőtől – adtuk hírül tegnap. Lapunk a minisztérium által kiadott, 5 millió forint alatti szerződésekről szóló listában talált rá a tételre, amely „a 100. nőnap alkalmából írt emlékező cikk” megjelentetéséért kifizetett milliókról szólt. A tárca által küldött tájékoztató nem cikksorozatot, hanem egyetlen cikket említ. Lapunk utánanézett, hogy mely írásról lehetett szó. Két cikk jöhet szóba: az egyik 2008. február 27-én jelent meg Hölgykoszorú, a másik pedig március 12-én Százas kör címmel; mindkét írás utalást tett ugyanis a 100. nőnapra. Az első cikk két oldalon a magyarság és a világ 41 híres hölgyéről közöl pár mondatos életutat. A neves asszonyok között Árpád-házi Szent Erzsébet, Marie Curie, Margaret Thatcher és mások mellett érdekes mód helyet kapott Ratkó Anna rákosista egészségpolitikus, Heller Ágnes filozófus és Király Júlia, a Magyar Nemzeti Bank jelenlegi alelnöke is. Amennyiben a Hölgykoszorúért kapott a Hócipő 3 millió forintot, akkor egy „névjegy” valamivel több mint 73 ezer forintot ért. A Százas kör című cikk szintén két oldalon jelent meg; 26 mondatból, illetve 116 sorból áll, valamint 13 képből. Amennyiben az utóbbiakat nem számítjuk, akkor egy sor 25 862 forintot, illetve egy mondat 115 384 forintot kóstált, persze ha ez a szóban forgó cikk.
A Szociális és Munkaügyi Minisztérium egyébként hétfő óta nem reagált lapunk megkeresésére azzal kapcsolatban, hogy a tárca miért a hivatalos eladási mutatókkal nem rendelkező Hócipőben rendelt cikket, illetve hogy mi indokolta a nőnap témájának feldolgozását hárommillió forintért. A vicclap többségi tulajdonosa egyébként Farkasházy Tivadar humorista, az újság főszerkesztője pedig a felesége. A lap korábban több nagy összegű állami támogatást is kapott, a kormányzat tavaly bruttó 4 millió forintért rendelt tőle a titkosszolgálatok működését népszerűsítő könnyed, humoros cikksorozatot. A Hócipő megjelenését 2007-ben és 2006-ban is 5 millió forinttal támogatta a Nemzeti Kulturális Alap, 2004-ben ugyanebből a forrásból 7 milliót kaptak. Ezenkívül több kormányszerv kötött reklámcélú vagy támogatási szerződést velük szintén többmilliós nagyságrendben.
Elgázolt egy embert a vonat Kecskeméten