A Depeche esete a pesti záporral

Igazán elkényezteti magyarországi rajongóit a Depeche Mode mostanában: ahhoz képest, hogy régebben egy-egy fontosabb turné gyakran elkerülte hazánkat, az utóbbi években világ körüli útjukba két budapesti fellépés is belefér. Évtizedünk magyarországi szabadtéri fellépéseinek állandó szereplője az eső, ami ezúttal különösen próbára tette a DM leghűségesebb magyar rajongóit.

Szigeti László
2009. 07. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hiszen 2001-ben csak szemerkélt az égi áldás, 2006-ban egy futó nyári zápor mindössze néhány számot zavart meg, most viszont a koncert közepétől hatalmas felhőszakadás zúdult a Puskás Ferenc Stadion sokat megélt lelátóira. Pedig délután még úgy tűnt, hogy nem lesz gond az időjárással, hiszen néhány órára szünetelt a már napok óta tartó esőzés, így az esőköpenyeket zsebre gyűrve gyülekezett a szép számú rajongótábor. Az előzenekarok közül az amerikai, szikár elektronikában utazó Motor a magyar közönség kegyeit nem igazán nyerte el, Zságer Balázs zenekara, a Zagar viszont jó választásnak bizonyult: hosszú, telt baszszusokkal megágyazott számai még a körülöttünk lévő külföldieket is elismerő bólogatásra késztették.
A Depeche Mode pontban este kilenckor lépett színpadra, és azonnal három új számmal kezdett. Az idei DM-album (Sounds Of The Universe) erősen megosztotta a rajongókat, sokak szerint az eddig kifejezetten innovatív zenekar erőteljesen elkezdte önmagát ismételni. Vagy ennek, vagy a viszonylagos lassú tempónak köszönhetően kissé álmosan kezdődött a koncert, az első igazi ujjongást az együttes 1993-as kedvence, a minden koncerten előadott Walking In My Shoes okozta. Az énekes, Dave Gahan (akiből néhány hete kezdeti fázisban lévő húgyhólyagdaganatot távolítottak el, ami miatt majdnem egy hónapig félbe is szakadt a turné) a Question Of Time-nál megmutatta, hogy megy még neki a védjegyévé vált mikrofonnal való pörgés, majd pedig a ritkán játszott Fly On The Windscreennel örvendeztették meg az ősrajongókat. Szokás szerint a gitáron és szintetizátoron játszó szövegíró, Martin Gore is énekelt két lírai dalt, majd néhány, az albumverziónál izmosabbra hangszerelt új szám után jöhetett a slágerparádé az ekkorra már özönvízszerűvé váló esőben, amelyet együtt táncolt végig bakancsos rajongó, teli torokból éneklő fiatal anyuka diszkréten unatkozó kislányával, esőkabát alatt öltönyt viselő menedzser, magyar és külföldi. A főprogram a Never Let Me Down Again megunhatatlan koreográfiájával zárult, hetvenezer kéz tökéletes ritmusban utánozta Dave lengő búzamezőt imitáló karmozdulatait.
Az első ráadásban a közönséget már addig is feltűnően sokat énekeltető frontember elrontotta a Master And Servant belépését, ami után kissé szégyenkező vigyorral engedte át a dal szinte teljes szövegét a közönségnek, majd pedig az ugyancsak régóta nem játszott Strangelove túlfűtött háttérvetítése okozott némi meghökkenést a közönség soraiban. A második ráadásban jött az együttes egyik legjobb koncertszáma, a Personal Jesus, majd a tetőfok után következett az ellenpólus, a koncertet záró lassú, akusztikus Waiting For The Night, ami után csak a közös meghajlás és elbúcsúzás maradt. Mivel Dave még a lábadozás korszakában van, természetesen nem most vártuk a legőrültebb DM-koncertet – arra ott lehet a januári BS-fellépés, szerencsére garantáltan eső nélkül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.