Ennyit a toleranciáról: rasszizmussal vádolják a színésznőt, mert republikánus

Hisztit váltott ki egy szóviccen alapuló farmerreklám a „toleráns” liberálisok körében. Amint Sydney Sweeney amerikai színésznőről kiderült, hogy regisztrált republikánus szavazó, máris rasszizmust kiáltottak.

2025. 08. 04. 21:09
Sydney Sweeney amerikai színésznő Fotó: AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mintha csak nálunk történt volna: republikánus szavazóként regisztrálta magát Sydney Sweeney, az Eufória és a Fehér Lótusz sorozatok sztárja a tavalyi amerikai elnökválasztás előtt, a liberálisok rögtön botrányba is keverték – írja közösségi oldalán Deák Dániel.

Sydney Sweeney és az American Eagle sokat kritizált reklámja
Sydney Sweeney és az American Eagle sokat kritizált reklámja   (Fotó: Getty Images via AFP)

Történt ugyanis, hogy az American Eagle ruházati márkának – aminek ő az reklámarca – az a reklámszlogenje, hogy „Sydney Sweeney-nek remek farmerje van”, ami angolul egy szójáték, ugyanis a „jeans” (farmer) hasonlóan hangzik, mint a „genes” (gének), ami a színésznő genetikai adottságaira – szőke haj, kék szem – irányítja a figyelmet – magyarázta a szakértő.

A reklám hisztit indított a liberálisok körében: azzal vádolták a reklámot, hogy az eugenikára utalnak – azaz hogy az emberi faj »nemesíthető« a »kevésbé kívánatos« tulajdonságok kiszűrésével. Emiatt a márka közleményt is kiadott, amiben kijelentették: a reklámjuk mindig is a jó farmerről szólt, nem pedig a génekről

– mutatott rá Deák Dániel.

Mint arról beszámoltunk, az ominózus reklámban a színésznő egy plakát felé sétál, amelyen ő maga látható „Sydney Sweeneynek remek génjei vannak” szlogennel. A következő jelenetben a gének szót már áthúzva láthatjuk, alatta a farmer szóval, hogy teljesen egyértelművé váljon a szlogenben rejlő szóvicc.

A liberálisoknak azonban a jelek szerint nem felelt meg az értelmezés. A Columbia Egyetem egyik oktatója például egy TikTok-videójában egyenesen arról beszélt, hogy a reklámot „áthatotta az eugenikai üzenet”. (Az eugenika, vagy „faji higiénia” mint tudományos mozgalom a XIX. század végén és a XX. század elején alakult ki. A náci faji üldözés politikai alapjainak nagy része a faji higiénia vagy eugenika elméletéből eredt.)

Több republikánus politikus azonban megvédte Sweeney-t és a reklámot.

A cancel culture elszabadult. Ez a torz, ostoba és korlátolt liberális gondolkodás az egyik fő oka annak, hogy az amerikaiak úgy szavaztak 2024-ben, ahogy. Elegük van ebből a hülyeségből

– írta az X-en Steven Cheung, a Fehér Ház kommunikációs vezetője.

A demokraták teljesen túlreagálják, hogy egy csinos lány egy farmerreklámban szerepel

– mutatott rá J. D. Vance alelnök a Ruthless című podcastben.

Borítókép: Sydney Sweeney amerikai színésznő (Fotó: AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.