Azonnali lemondásra szólította fel a BKV-s végkielégítési botrány miatt Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettest a Fidesz szombaton. Németh Szilárd, az ellenzéki párt fővárosi frakciójának tagja sajtótájékoztatóján kifejtette: Balogh Zsolt, a BKV általános vezérigazgató-helyettese és Székely Gábor, a felügyelőbizottság elnöke azonnali felmentése mellett azért követelik a főpolgármester-helyettes lemondását is, mert 2006-tól ő felügyeli a közlekedési vállalatot, és a pénzügyi botrányok ekkortól kezdődtek. Mint fogalmazott: „egy pofátlan mutyi világ alakult ki, és annyira gátlástalan ez a rendszer, hogy elmondhatjuk, a BKV menedzsmentje egy szoci kifizetőhellyé változott”. A Fidesz nem hisz annak a belső vizsgálatnak az őszinteségében, amelyet Hagyó külföldi nyaralásáról rendelt el.
Németh Szilárd felidézte a Magyar Nemzet által feltárt botrány részleteit, így például Szalainé Szilágyi Eleonóra humánpolitikai igazgató tavaly tavaszi csaknem százmilliós végkielégítését, amelynek dacára Szalainé mostanáig a cégnél dolgozhatott. A Fidesz fővárosi képviselője emlékeztetett: a humánpolitikai igazgató ügyében különösen nagy kárt okozó hűtlen vagy hanyag kezelés gyanújával a legfőbb ügyészhez fordultak.
Németh Szilárd megemlítette Szalai László kabinetigazgató esetét is, akit rendkívüli felmondással, végkielégítés nélkül küldtek el, de a munkaügyi bíróság elsőfokú ítélete szerint a BKV-nak emiatt százmillió forintot kell fizetnie a jogszerűtlenül elbocsátott vezetőnek. Az ellenzéki politikus rámutatott: a BKV a bírósági döntés ellen várhatóan nem fellebbez, mondván, „úgyis elveszítenék a pert”.
Volt egy harmadik botrány is: Bosnyák Gyula stratégiai igazgató negyvenmillióval távozhatott a cégtől. A három ügyben az a közös, hogy valamennyiről Balogh Zsolt akkori megbízott vezérigazgató, jelenlegi általános vezérigazgató-helyettes döntött, aki a hírek szerint a szocialista Hagyó Miklós embere.
Németh Szilárd nonszensznek nevezte, hogy miközben sofőrök összeverekednek a buszok műszaki állapota miatt, járművezetőket vernek meg, és a BKV több mint 80 milliárd forintos adóssága mellett évi 27 milliárdos deficittel látja el feladatát, aközben százmilliókat fizetnek ki egyeseknek. – Ezért senki ne csodálkozzon azon, ha az emberek nem akarják megvenni a menetjegyet vagy a bérletet, inkább bliccelnek – tette hozzá.
Eközben a BKV azt állítja, hogy mulasztás és munkakörének ellátásához kapcsolódó hibák miatt menesztették azonnali hatállyal Szalai László kabinetigazgatót tavaly. Lapunk ezzel szemben arról írt, hogy a 4-es metró vágánytenderével kapcsolatos MSZP–SZDSZ-es belharcnak lett áldozata a BKV-nál 21 évet ledolgozó vezető. A közlekedési társaságnál állítják: Kocsis István vezérigazgató nem tudott Szalai László menesztéséről és annak körülményeiről, mert arról a vezérigazgatói poszt átvételekor nem tájékoztatták.
Előre megvan az ítélet a Trump-kormányzat elleni perben?
