Díj ellenében használhatók a fővárosi közterületek a fővárosi önkormányzat rendelete alapján. A hozzájárulást annak kell kérnie, aki a közterületet használni kívánja. A MeH a fővárostól az ünnep alkalmából térítésmentesen megkapta a Duna-part menti közterület használatára vonatkozó engedélyt. A MeH azonban ezt továbbadta a Red Bull Air Race verseny szervezőjének, az Ostermann Kft.-nek. A kancellária sajtóosztályán azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a hivatal rendelkezik egy írásos megegyezéssel arra vonatkozóan, hogy a repülős verseny a nemzeti ünnep programsorozatának része. Ez alapján ruházta át az engedélyt a verseny szervezőinek a közöttük létrejött szerződés szerint. Kérdésünkre, hogy milyen cégekkel áll még a MeH szerződéses viszonyban, a sajtóosztályon azt a választ kaptuk, hogy kizárólag az Ostermann Kft.-vel. Az Ostermann így nem fizet a több kilométeres terület használatáért, holott a fővárosi önkormányzat közterületi alosztályától származó információnk szerint más esetekben négyzetméterenként, naponta 2800 forintot, plusz az áfa összegét kell megfizetnie a kérelmezőnek.
Megkerestük az Ostermann Kft.-t is, amelytől azt az információt kaptuk, hogy a cég a Red Bullnak segít a verseny szervezésében, és valóban szerződésben állnak a MeH-hel. Kérdésünket, hogy
mennyit fizettek a területfoglalásért, értetlenül fogadták, Gerstl Péter, a cég ügyvezető igazgatója kiemelte: a verseny növeli hazánk országimázsát. Hangsúlyozta: a világon mindenhol fizetnek azért, hogy a repülős sorozatot megrendezhessék, egyedül Magyarország kapja ingyen a rendezvényt. – Az állami ünnep részeként beszállunk annak költségeibe is, részt vállalunk a takarításban az esemény után, és a biztonság, a hangosítás, a hatalmas kivetítők telepítésében – szögezte le az ügyvezető, aki hozzátette, hogy a verseny lebonyolítása nyolc-kilenc millió eurójába kerül a Red Bullnak.
Ughy Attila, a főváros városfejlesztési bizottságának fideszes elnöke szerint a legnagyobb probléma az, hogy a kapott engedélyt a MeH továbbadja. Hozzátette: turistaattrakciókra szükség van, azonban jelen esetben nem tudható, kinek a részére és mekkora összeg folyik be a repülős verseny rendezvényéből. – Egy profitorientált verseny szervezése vagy a tűzijáték nem ugyanaz a kategória – hívta fel a figyelmet a visszásságra Ughy.
– Az utóbbi években nehézségekbe ütközik, hogy a magyar légi sportokat űzők megjelenjenek az ünnepen – mondta lapunknak Kiss György, az egyik ejtőernyős klub elnöke. Szerinte ennek nem pénzügyi akadályai vannak, hanem a közigazgatás bizonyos szervei gátolják meg a részvételt; a háttérben nem szakmai, hanem egyéb érdekek állhatnak, mivel a Magyar Légügyi Hatóság támogatja a sportolók részvételét. A magyar légi sportolók szereplését egyébként többnyire biztonsági okokra hivatkozva korlátozzák, így például valószínűleg nem tarthatja meg bemutatóját Nádas Tamás sem, aki az augusztusi, a lengyelországi Randomban rendezett műrepülő Európa-bajnokságot nyerte meg.
Újabb helyszínről dobatta ki Magyar Péter a testőreivel a HírTV stábját