Területfoglalási engedéllyel üzletelnek

Az állami ünnepre való tekintettel a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) térítésmentesen kapta meg a Duna-parti területet a fővárosi önkormányzattól, amelyet hangosításért, takarításért cserébe adott tovább egy magáncégnek – a vonatkozó önkormányzati rendelettel ellentétben, egy szerződésre hivatkozva. A szervező cég nem érti, miért kellene fizetnie a területhasználatért.

Velkei Tamás
2009. 08. 28. 22:00
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Díj ellenében használhatók a fővárosi közterületek a fővárosi önkormányzat rendelete alapján. A hozzájárulást annak kell kérnie, aki a közterületet használni kívánja. A MeH a fővárostól az ünnep alkalmából térítésmentesen megkapta a Duna-part menti közterület használatára vonatkozó engedélyt. A MeH azonban ezt továbbadta a Red Bull Air Race verseny szervezőjének, az Ostermann Kft.-nek. A kancellária sajtóosztályán azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a hivatal rendelkezik egy írásos megegyezéssel arra vonatkozóan, hogy a repülős verseny a nemzeti ünnep programsorozatának része. Ez alapján ruházta át az engedélyt a verseny szervezőinek a közöttük létrejött szerződés szerint. Kérdésünkre, hogy milyen cégekkel áll még a MeH szerződéses viszonyban, a sajtóosztályon azt a választ kaptuk, hogy kizárólag az Ostermann Kft.-vel. Az Ostermann így nem fizet a több kilométeres terület használatáért, holott a fővárosi önkormányzat közterületi alosztályától származó információnk szerint más esetekben négyzetméterenként, naponta 2800 forintot, plusz az áfa összegét kell megfizetnie a kérelmezőnek.
Megkerestük az Ostermann Kft.-t is, amelytől azt az információt kaptuk, hogy a cég a Red Bullnak segít a verseny szervezésében, és valóban szerződésben állnak a MeH-hel. Kérdésünket, hogy
mennyit fizettek a területfoglalásért, értetlenül fogadták, Gerstl Péter, a cég ügyvezető igazgatója kiemelte: a verseny növeli hazánk országimázsát. Hangsúlyozta: a világon mindenhol fizetnek azért, hogy a repülős sorozatot megrendezhessék, egyedül Magyarország kapja ingyen a rendezvényt. – Az állami ünnep részeként beszállunk annak költségeibe is, részt vállalunk a takarításban az esemény után, és a biztonság, a hangosítás, a hatalmas kivetítők telepítésében – szögezte le az ügyvezető, aki hozzátette, hogy a verseny lebonyolítása nyolc-kilenc millió eurójába kerül a Red Bullnak.
Ughy Attila, a főváros városfejlesztési bizottságának fideszes elnöke szerint a legnagyobb probléma az, hogy a kapott engedélyt a MeH továbbadja. Hozzátette: turistaattrakciókra szükség van, azonban jelen esetben nem tudható, kinek a részére és mekkora összeg folyik be a repülős verseny rendezvényéből. – Egy profitorientált verseny szervezése vagy a tűzijáték nem ugyanaz a kategória – hívta fel a figyelmet a visszásságra Ughy.
– Az utóbbi években nehézségekbe ütközik, hogy a magyar légi sportokat űzők megjelenjenek az ünnepen – mondta lapunknak Kiss György, az egyik ejtőernyős klub elnöke. Szerinte ennek nem pénzügyi akadályai vannak, hanem a közigazgatás bizonyos szervei gátolják meg a részvételt; a háttérben nem szakmai, hanem egyéb érdekek állhatnak, mivel a Magyar Légügyi Hatóság támogatja a sportolók részvételét. A magyar légi sportolók szereplését egyébként többnyire biztonsági okokra hivatkozva korlátozzák, így például valószínűleg nem tarthatja meg bemutatóját Nádas Tamás sem, aki az augusztusi, a lengyelországi Randomban rendezett műrepülő Európa-bajnokságot nyerte meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.