A törvényben biztosított utolsó napon megérkezett a kormány válasza a vasutas-szakszervezetek kollektív munkaügyivita-kezdeményezésére, amit a közösségi közlekedést érintő negyvenmilliárd forintos elvonás miatt jelentettek be. A kabinet reagálása az érdekvédők szerint azonban felér egy sztrájkfelhívással, amiben gyakorlatilag azt javasolják, hogy a MÁV-val állapodjanak meg a szakszervezetek. A MÁV-val kellene tehát tárgyalni a kormány által a társaságtól elvonni tervezett negyvenmilliárd forint kivonásának megakadályozásáról, ami teljesen nonszensz – hangsúlyozzák az érdekvédők. Lapunk megkeresésére a szakszervezetek nem cáfolták, hogy egyes elképzelések szerint a lehetséges MÁV-sztrájk alatt vasúti átjárókat állnának el a szerelvényekkel, így a munkabeszüntetés közvetlenül hatna a közúti közlekedésre is. Az érdekvédők hangsúlyozták, ők ugyan nem álltak elő ilyen forgatókönyvvel, de az elkeseredett és dühös vasutasok között valóban felvetődött a nyomásgyakorlás ezen formája.
*
Tegnap a szakszervezetek egyeztettek a nyomásgyakorlás lehetőségéről. Megegyeztek, levélben kérik Bajnai Gordont, hogy a közösségi közlekedés átalakításáról szóló kormányhatározatban foglaltak kapcsán ne hozzon döntést a szakszervezetekkel folytatott érdemi tárgyalások lezárulásáig. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) a találkozó előtt közölte: a kormány arrogáns és cinikus magatartása miatt kész figyelmeztető sztrájkra. Ha hét nap alatt nem vezet eredményre a munkaügyi vita, nemcsak figyelmeztető, hanem általános sztrájkot is lehet tartani.
Magyar Péternek és a Tisza Pártnak létkérdés Brüsszel bőkezű támogatása + videó
