Tagadnak a hírbe hozott szakszervezetek

Munkatársunktól
2010. 03. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tagadják a BKV-s szakszervezeti vezetők, hogy a 2008. áprilisi munkabeszüntetés után azt várták a cégvezetéstől: a korábbi gyakorlatnak megfelelően adjanak nekik pénzt. Balogh Zsolt, a társaság korábbi megbízott vezérigazgatója lapunknak adott interjújában azt mondta, „végül megegyeztünk a sztrájkolókkal, aláírtuk a megállapodást, és ekkor valaki szólt, hogy menjek fel az irodámba. Ott ült pár szakszervezeti vezető, egy-két igazgató, és mondták, rendben, vége a sztrájknak, és most szokás szerint vissza kell juttatni valamennyi pénzt a szakszervezeteknek, és küldeni kell egy csomaggal Hagyó Miklósnak is.”
A távirati iroda BKV-s forrásból úgy értesült, hogy az említett megbeszélésen a vállalat buszos és metrós gumikerekes szakszervezetei vettek részt, ám ők tagadják ezt. Földényi György, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetségének elnöke azt mondta, a 2008-as sztrájkot követő semmilyen „kiscsoportos” beszélgetésről nem tud, ha volt is ilyen, ő ezen nem vett részt, és tudomása szerint egyetlen szakszervezeti vezető sem volt ilyen beszélgetésen. Hasonlóan nyilatkozott Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének alelnöke és Gulyás Attila, a metrósokat összefogó Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke.
Egyes BKV-s szakszervezetekről évek óta rendre felröppent az a hír, hogy ha sztrájkot szerveztek, azt elsősorban politikai alapon és érdekből tették, illetve egyes munkaügyi konfliktusok valójában a BKV és a szakszervezetek közös forgatókönyve szerint „robbantak ki”, annak érdekében, hogy az állam újabb pénzeket pumpáljon a korrupciótól hemzsegő közlekedési vállalatba. A legutóbbi decemberi sztrájk mögött is többek Hagyó Miklóst sejtették. A nevezett 2008-as munkabeszüntetést a szakszervezetek azért hirdették meg, mert nem látták biztosítottnak a közlekedési társaság finanszírozási problémáinak megoldását. A fővárosi önkormányzat vezetése ekkor a „BKV biztonságos működése, illetve az adósság növekedésének elkerülésére” 18,5 milliárd forintos állami többlettámogatásért fordult a pénzügyi és a gazdasági tárca, valamint a kancellária vezetőjéhez. Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) a pénzügyekért és Hagyó Miklós (MSZP) a város üzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes ekkor azzal érvelt, hogy az inflációval megemelve 2010-ig évente nominálisan ennyi pénzre van szükség ahhoz, hogy a BKV adózás előtti vesztesége nulla legyen. Közölték, a konvergenciakövetelmények mellett csak a reális finanszírozhatóságot mutatták be azzal, hogy a főváros és a BKV már minden lépést megtett, hogy konszolidálni tudják a céget.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.