Eláll a szerződéskötéstől a Volánbusz Zrt. a kínai Xiamen King Long United Automotive Industry Co.-val. Az állami tulajdonú társaság a távirati irodának mindezt azzal indokolta, hogy a buszok beszerzése ne egy alaptalan vádaskodással terhelt eljárás eredményeként történjen. A Volánbusz tavaly márciusban írt ki eljárást 75 autóbusz beszerzésére. A tendert a kínai cég nyerte, a magyar gyártmányú Volvo buszokat forgalmazó Alfa Busz Kft. ajánlatát pedig érvénytelenítették. Az Alfa Busz harmadik jogorvoslati kérelmét a napokban utasította el a Közbeszerzési Döntőbizottság, így bizonyossá vált a kínaiak győzelme. Pedig a Magyar Buszgyártók Szövetsége (Mabusz) korábban azt közölte: az Alfa Busz ajánlata műszaki paramétereiben és árában is kedvezőbb volt a kínai versenytárs ajánlatánál. Vincze-Pap Sándor, a Mabusz elnökének információi szerint a kínai cég tulajdonosai között lévő Far East S.A. nevű luxemburgi társaság mögött valójában magyarok állnak, akik kapcsolatban lehetnek a Volánbusz menedzsmentjével.
A Volánbusz belekeveredett a napokban kipattant Daimler-féle nemzetközi vesztegetési botrányba is. Kiderült: a Daimler 1998 és 2008 között több tíz millió dollárnyi kenőpénzzel igyekezett elősegíteni számos országban, köztük hazánkban is a Mercedes autóbuszok állami megrendeléseit.
Tegnapi hír: a Sinopec kínai olajipari cég, Ázsia legnagyobb olajfinomítója közölte: egyik volt alkalmazottjuk is érintett a Daimler-ügyben. Hozzátették: az eset után azonnal megszakították a kapcsolatot a német autógyárral és a vesztegetésben érintett munkatárssal, akit 2006-ban bebörtönöztek.
Baloldali hazugságok az áram áráról: itt a Patrióta leleplezése!