Mind a BP, a Google, mind pedig a Yahoo elismerte az ABC News tévétársaságnak, hogy az energetikai megavállalat megvett bizonyos keresőkifejezéseket a két informatikai cég internetes keresőmotorján, így a világhálón a mexikói-öbölbéli katasztrófára keresők mindenek előtt a „hivatalos verzióval” ismerkedhetnek meg. Eszerint ha az internetező angolul beírja a világ legforgalmasabb keresőprogramjaiba az olajszennyezés kifejezést, első találatként a BP mentőakciója ugrik fel. Szakértők szerint a taktika legalább naponta tízezer dollárjába kerül a cégnek, amely az április végi robbanás óta állítólag 50 millió dollárt költött arra, hogy a hírek saját verzióját juttassa el a közvéleménynek.
A keresőmotorok prioritásainak beállítása pénz ellenében távolról sem új módszer, elsősorban a multinacionális cégek részéről, amelyek kellemetlen helyzetbe kerültek. Előfordult, hogy termékeiket (járműveiket) visszahívni kénytelen autógyártók a módosítások gyakorlati kivitelezését segítő találatokat (helyi márkaszervizek) helyeztettek előre, s így a problémákkal kapcsolatos tényfeltáró cikkek háttérbe szorultak. Ennek ellenére médiaszakemberek felvetik, hogy a kommunikációs szabadság megsértéséről van szó, amit az tesz lehetővé, hogy az internet mint hírközlő felület egyelőre reguláció nélküli terület, ahol a „pénz beszél, kutya ugat” elv érvényesül. Az igazsághoz tartozik, hogy míg a nagyvállalatok óriási összegeket fizetnek az internetes keresők prioritásainak átszabásáért, ugyanezt a világhálón kalózkodó hackerek is sikerrel megoldották már, hogy az általuk fontosnak vélt hírekre irányítsák a keresőket.
Az olajkatasztrófával kapcsolatban Thad W. Allen tengernagy, a szövetségi katasztrófaelhárítási műveletek parancsnoka tegnap úgy nyilatkozott, évekre lesz szükség ahhoz, hogy a Mexikói-öböl térségét megtisztítsák a szennyeződéstől, ilyen olajfoltra senki sem számított.

Visszavonulót fúj Pottyondi Edina? Deák Dániel reagált a hírre