Rövidesen tárgyalóasztalhoz ül a Malév helyzetének rendezése érdekében a kormány a légitársaságban tulajdonosi résszel bíró orosz partnerekkel. A téma várhatóan a magyar–orosz gazdasági kormányközi bizottság ülésén is napirenden lesz. Mint azt Márton Attila légi ügyekért felelős miniszteri biztos tegnapi sajtótájékoztatóján közölte, elkészült a Malév helyzetéről szóló jelentés, amely szerint a márciusban visszaállamosított társaság a jelenlegi formájában nem tartható életben. Szavai szerint már a légitársaság privatizációs szerződése is problémákat vet fel, az ezzel kapcsolatos vizsgálódás azonban már Papcsák Ferenc elszámoltatási kormánybiztos feladata lesz. Kiemelte, hogy a tőkehiányos Malév értékesítésekor a privatizációs szervezet nem írta elő a vevő AirBridge Zrt.-nek, hogy feltőkésítse a társaságot.
A cégnek 90 millió euró hitelt kellett átvállalnia, de csak 32 millió euró bankgaranciát kötött ki az eladó. Az AirBridge már 2008 májusától nem teljesítette kötelezettségeit, a vagyonkezelő azonban csak 2009 áprilisában kezdeményezte a bankgarancia lehívását. A folyósítást Veres János akkori pénzügyminiszter utasítására szakították meg, az akkortájt meginduló magyar–orosz tárgyalásokkal indokolva a lépést – közölte Márton, kiemelve: a vállalatvezetés komoly jelzáloggal terhelte meg a Malév vagyonát. Az adósságállományról Márton nem közölt részleteket, azt azonban elmondta, hogy a kényszerpályán vannak, és az, hogy mit lehet tenni, a VEB-bel folytatandó tárgyalásoktól függ.
A hazai légi közlekedést ugyancsak mélyen érinti, hogy a Budapest Airport (BA) privatizációs szerződésének átfogó felülvizsgálatát kéri a kormánytól a Fidesz. A párt nevében Riz Levente országgyűlési képviselő tegnapi sajtótájékoztatóján szólt arról, hogy a BA-t 2005-ben adták el a Ferihegyi repülőtér 75 évre szóló üzemeltetési jogával és egyéb ingóságokkal együtt összesen 464,5 milliárd forintért. A szerződésben vállalt 2006 és 2011 közötti fejlesztések döntő részét a vevő, a British Airport Authority nem valósította meg, ám ennek nem lett következménye. A kormány a vizsgálatra ígéretet tett.
Fejek hullanak A GYSEV-nél is. A GYSEV tegnapi közgyűlésén kezdeményezte Székely Csaba vezérigazgató és Szabó András igazgatósági elnök felmentését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Feladataikat elnök-vezérigazgatóként Dávid Ilona veheti át. Dávid eddig a MÁV könyvelésének vezetőjeként ténykedett, az első Orbán-kormány alatt az akkor még állami tulajdonban lévő Dunaferrnél volt pénzügyi vezető.

Elképesztő, mit tett egy nyugdíjas egy vasúti átjárónál – videó