Nagy érdeklődést váltott ki a június közepén megrendezett berlini nemzetközi repülőkiállításon is bemutatott, kizárólag bioüzemanyaggal hajtott Diamond DA 42 típusú repülőgép. Az MTI beszámolója szerint az osztrák Diamond vállalat négyszemélyes, légcsavaros túragépét alakították át úgy, hogy algákból nyerhető biodízellel is működni tudjon. A gépről korábban közzétett információk szerint a szénszálakkal megerősített műanyagból készült, kilenc méter hosszú, 1,8 tonnás jármű 360 kilométeres sebességig képes felgyorsulni. A siker az EADS légi, hadi és űripari konzorcium Hollandiában működő kutatórészlegének köszönhető, amely – a korlátozott mennyiségben termeszthető repcére alapozó elképzelésekkel szemben – a part menti vizekben bőségesen megtalálható algákra építette a fejlesztés tervét. Az alga mellett azonban nemcsak az szólt, hogy vetés nélkül lehet „learatni”, hanem az is, hogy a belőle készült biodízel szén-dioxid-tartalma mindössze egynyolcada a kőolajszármazékból előállított dízel hajtóanyagénak, nitrogéntartalma pedig csak az egyharmada. Emellett a kénszármazékok részaránya az algából készített biodízelben a kőolajból nyert dízelhez képest elenyésző.
Az Austro-Engines motorgyárnak a Diamond-konstrukciókban eddig alkalmazott AE 300-as dízelmotorjai könnyen átállíthatók az algameghajtásra. A forradalmian környezetbarát hajtóanyagnak a Diamond cég honlapján olvasható adatok szerint az is nagy előnye, hogy a 170 lóerős motorok változatlan teljesítmény mellett 1,5 literrel kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. A kétmotoros DA 42 a magánvásárlók érdeklődésére is számot tart, de létrehozói szerint gyakorló repülésekre is ideális légi jármű lehet. A konstrukcióban rejlő üzleti és felhasználási lehetőségek iránt jelenleg az Egyesült Államokban a legnagyobb érdeklődés.

Minden, amit tudni kell Orbán Viktor online harcosairól