Ma már senki nem lehet büszke a magyar iskolára Hoffmann Rózsa szerint, miközben az ezer évvel ezelőtt és egy vesztes világháború után, az 1920-as években is képes volt fejlődni. A Nemzeti Erőforrás Minisztérium államtitkára úgy véli, a mára az iskolarendszerben kialakult egyre erősödő problémákat csak úgy lehet megoldani, ha a rendszer évszázados erősségei újra felélednek. Ide sorolta többek között az oktatási rendszer pedagógiai kultúráját, de – mint megjegyezte – ma már nem a tanár vagy a tanító irányítja a nevelési folyamatot, mivel az elmúlt években piacszemléletű oktatáspolitika vált uralkodóvá hazánkban.
– Vissza kell állítani a tanárok pedagógia hagyományait – szögezte le Hoffmann Rózsa, hozzátéve, hogy mindez nem valósulhat meg a pedagógusok társadalmi és anyagi megbecsülésének helyreállítása nélkül. Az államtitkár szerint a magyar oktatás régi erőssége a gyermekek alapműveltsége is, amelyről ma már szintén nem beszélhetünk. – Az elmúlt nyolc év oktatáspolitikája ezt tönkre-tette, mert olyan nemzeti alaptantervet adtak ki, amely lerombolta ezt a tudást és csak a gyakorlati képzést erősítette – vélekedett.
A politikus kitért arra is, hogy elengedhetetlen változtatni az érettségi rendszerén, amelynek egyik eleme, hogy egy természettudományos tárgy is bekerül majd a kötelező érettségi tantárgyak közé.

Embertelen kínzás a börtönben: kiderült, mit tett a börtönorvos a fogvatartottal