Márkaépítéssel a turizmusért

Turisztikai márkaépítés, a társaság működésének racionalizálása, új piacok megszerzése és lobbi a határon átnyúló egészségügyi szolgáltatásokért – Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. nyáron kinevezett vezérigazgatója e feladatokat tartja a legfontosabbnak. Lapunknak adott interjújában a részletekről, az érkezése óta a társaságnál történt változásokról kérdeztük.

Szabó Emese
2010. 12. 09. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.


Milyen újítások várhatók a Magyar Turizmus Zrt.-nél?
– Az egyik legnagyobb újdonság, hogy a stratégiai márkakommunikáció külföldön és belföldön is megjelenik a munkánkban. Erre azért van szükség, mert nem elég, ha hazánkat turisztikai „termékként” kitesszük a polcra – pusztán emiatt senki nem fogja „megvenni”. A mi feladatunk a keresletgenerálás, annak elérése, hogy a vendégek megfelelő érzelmi töltettel válasszák Magyarországot úti céljukként – elsősorban mint a felszín alatti vizek országát.
– A múlt héten jelentették be, hogy megemelik a társaság állami támogatását 6,5 milliárd forintra. Ezzel az összeggel már tudnak tervezni?
– A sport- és turizmusbizottság már jóváhagyta a tervet, és információim szerint a kormány is támogatja a döntést. Megszavaztatni még azért nem sikerült, mert egyelőre keresik a helyet, ahonnan elvonhatják az összeget. Az emelésre nagy szükségünk lenne, mert az elmúlt években a turisztikai célelőirányzat folyamatosan csökkent, a környékbeli országok viszont a válság ellenére is növelték a marketingre fordított összeget. A turisztikai szolgáltatók helyzete emiatt nem nálunk a legrózsásabb, de bízom benne, a javaslat elfogadását követően sikerül komolyabb keresletet keltenünk.
– E téren mely külképviselet a legeredményesebb?
– A német vendégéjszakák száma a legkiemelkedőbb – a bevételek közel egynegyede innen származik. Emellett kiemelhető az osztrák piac is. E hagyományos területeken túl szeretnénk új piacokon is erőteljesebben megjelenni: ilyen lenne a délszláv és az olyan feltörekvő piacok, mint Brazília, India és az arab térség.
– Várható bizonyos külképviseletek bezárása?
– Ismerve a költségvetésünket, és tudva, hogy az állami támogatásunknak eddig közel 50 százalékát saját működésünkre költöttünk, változásokra lesz szükség. Piacokról kivonulni persze nem szeretnénk, tevékenységünket a jövőben még nagyobb területen szeretnénk végezni, ám más szervezeti formában.
– Mi a helyzet az egészségturizmussal? Ezt nem gátolja az egészségügyi intézményeink állapota?
– A kormány fejlesztési politikájában kiemelt szerepet kap az egészségturizmus, de nem szabad elfelejteni, hogy az egészségturisztikai motivációval érkezők javarészt nem az állami intézmények szolgáltatásait veszik igénybe, hanem a magánklinikákét, gyógy- és wellnessszállodákét. A haszon főleg ezeknél csapódik le, az ellátáshoz pedig hatalmas turisztikai bevétel kapcsolódik – csak a fogászati turizmus évi 80-100 milliárd forintos bevételt generál.
– Az egészségturizmus fölfuttatásával külföldi intézmények fizetővendégeit csábítjuk át. Nem várhatók olyan ellenlépések, amelyek a visszacsábításról szólnak?
– Ez olyannyira várható, hogy sajnos már napjainkban tény. Ám az unió egy előzetes szavazással nemrég fogadta el a határon átnyúló egészségügyi szolgáltatások törvénytervezetét, ami – ha szerencsénk van – az uniós elnökségünk alatt véglegesítve lesz. E tervezetben pontosan a szabad orvosválasztásról, a határon átnyúló egészségügyi szolgáltatások igénybevételéről van szó, ami véleményem szerint nagy lépés lenne az iparágban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.