A lakosságot és a kiemelt intézményeket ellátó egyetemes energiaszolgáltatók közül az Émász áram- és a Főgáz gázszolgáltatóval elégedettek leginkább a fogyasztók, ezért a két cég kapta meg a 2010. évi tevékenységük alapján a Magyar Energiafogyasztók Szövetségének Legjobb egyetemes szolgáltató díját. A fogyasztói elégedettség nem kis részben az ügyféllel való kapcsolattartás minőségén múlik, e területen pedig új lehetőségeket nyit a telekommunikáció. Így egyre népszerűbb például az internetes ügyintézés, bár a legtöbben csak a mérőóra állását jelentik be ilyen módon, a panaszokkal inkább személyesen keresik fel a cégek irodáit. A budapesti Főgáznál az online ügyintézést 2009-ben vezették be, s dinamikusan nőtt a felhasználók száma. Tavaly az internetes ügyintézési funkciók igénybevételéhez havonta átlagosan kétezren regisztráltak. A több mint 800 ezer egyetemes fogyasztót kiszolgáló társaságnál hozzátették, 2010-ben összesen kétmillió ügyfélszolgálati megkeresést kellett kezelniük, amelynek több mint felét kizárólag a mérőállás bediktálása tette ki telefonon, illetve az online felületen. Utóbbi esetében egyébként magasan ez a legtöbbet használt szolgáltatás, hiszen az internetes megkeresések mintegy 90 százaléka ebből fakad. Ez azt jelenti, hogy a 113 ezer online ügyfélkezelésből mindössze tízezer esetben nem a mérőállást jelentették be.
Mint Koncz László, a Főgáz vezérigazgatója tegnap az Energiainfo.hu sajtóklub rendezvényén fogalmazott: a fogyasztók érettek a fejlettebb technikák használatára. Nem véletlen, hogy céljuk az egyéb online funkciók használatának elterjesztése. A rendezvényen Kövesdi László, az Elmű–ÉMÁSZ csoport igazgatósági tagja ugyancsak azt emelte ki, hogy célul tűzték ki a fogyasztók „átszoktatását” a személyes ügyintézésről az internetes felületre. Nem véletlen, hogy a cégcsoport intenzív kampányt folytat az internetes ügyfélszolgálat népszerűsítésére, mivel az évi nyolcmillió megkeresésükből közel másfél millió személyesen történik. A fogyasztók azonban ennél is jobban kedvelik a telefonos ügyintézést, ezt ugyanis 4,7 millió esetben választották tavaly. Igaz, ebből több mint hárommillió alkalommal csak a mérőóra állását diktálták. Interneten 1,4 millió megkeresés történt, amelyből mintegy 900 ezer szintén a mérőállás bejelentését szolgálta.
Az infrastruktúráról tárgyaltak. A 2020-ig és az utána következő időszakra szóló európai energetikai infrastruktúra fejlesztése az egységes piac kialakulását és az energetikai „szigetek” felszámolását szolgálja – mondta Fellegi Tamás fejlesztési miniszter a témában rendezett kétnapos tanácskozás előtt Budapesten. Günther Öttinger uniós energiaügyi biztos arra mutatott rá, hogy az energetikai cégeknek nem érdekük az egységes piac, az infrastruktúrák öszszekapcsolása, mert az fokozza a versenyt, ezért az EU-nak kell ezt az érdeket képviselni.
Kínos érkezés: így szerencsétlenkedett Olaf Scholz a budapesti csúcstalálkozón - videó