Változó ügyfélszokások

Folyamatosan növekszik az internetes ügyintézés mértéke a gáz- és áramszolgáltatók esetében, bár a telefonos és a személyes megkeresés még mindig népszerűbb.

Dékány Lóránt
2011. 05. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A lakosságot és a kiemelt intézményeket ellátó egyetemes energiaszolgáltatók közül az Émász áram- és a Főgáz gázszolgáltatóval elégedettek leginkább a fogyasztók, ezért a két cég kapta meg a 2010. évi tevékenységük alapján a Magyar Energiafogyasztók Szövetségének Legjobb egyetemes szolgáltató díját. A fogyasztói elégedettség nem kis részben az ügyféllel való kapcsolattartás minőségén múlik, e területen pedig új lehetőségeket nyit a telekommunikáció. Így egyre népszerűbb például az internetes ügyintézés, bár a legtöbben csak a mérőóra állását jelentik be ilyen módon, a panaszokkal inkább személyesen keresik fel a cégek irodáit. A budapesti Főgáznál az online ügyintézést 2009-ben vezették be, s dinamikusan nőtt a felhasználók száma. Tavaly az internetes ügyintézési funkciók igénybevételéhez havonta átlagosan kétezren regisztráltak. A több mint 800 ezer egyetemes fogyasztót kiszolgáló társaságnál hozzátették, 2010-ben összesen kétmillió ügyfélszolgálati megkeresést kellett kezelniük, amelynek több mint felét kizárólag a mérőállás bediktálása tette ki telefonon, illetve az online felületen. Utóbbi esetében egyébként magasan ez a legtöbbet használt szolgáltatás, hiszen az internetes megkeresések mintegy 90 százaléka ebből fakad. Ez azt jelenti, hogy a 113 ezer online ügyfélkezelésből mindössze tízezer esetben nem a mérőállást jelentették be.
Mint Koncz László, a Főgáz vezérigazgatója tegnap az Energiainfo.hu sajtóklub rendezvényén fogalmazott: a fogyasztók érettek a fejlettebb technikák használatára. Nem véletlen, hogy céljuk az egyéb online funkciók használatának elterjesztése. A rendezvényen Kövesdi László, az Elmű–ÉMÁSZ csoport igazgatósági tagja ugyancsak azt emelte ki, hogy célul tűzték ki a fogyasztók „átszoktatását” a személyes ügyintézésről az internetes felületre. Nem véletlen, hogy a cégcsoport intenzív kampányt folytat az internetes ügyfélszolgálat népszerűsítésére, mivel az évi nyolcmillió megkeresésükből közel másfél millió személyesen történik. A fogyasztók azonban ennél is jobban kedvelik a telefonos ügyintézést, ezt ugyanis 4,7 millió esetben választották tavaly. Igaz, ebből több mint hárommillió alkalommal csak a mérőóra állását diktálták. Interneten 1,4 millió megkeresés történt, amelyből mintegy 900 ezer szintén a mérőállás bejelentését szolgálta.

Az infrastruktúráról tárgyaltak. A 2020-ig és az utána következő időszakra szóló európai energetikai infrastruktúra fejlesztése az egységes piac kialakulását és az energetikai „szigetek” felszámolását szolgálja – mondta Fellegi Tamás fejlesztési miniszter a témában rendezett kétnapos tanácskozás előtt Budapesten. Günther Öttinger uniós energiaügyi biztos arra mutatott rá, hogy az energetikai cégeknek nem érdekük az egységes piac, az infrastruktúrák öszszekapcsolása, mert az fokozza a versenyt, ezért az EU-nak kell ezt az érdeket képviselni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.