Az SR-71 repülési képességei ma sem teljeskörűen ismertek, mert annak ellenére, hogy a gépet már kivonták a szolgálatból, a teljesítményével kapcsolatos paraméterek egy része jelenleg is államtitoknak számít.

Az SR-71 még napjainkban is unikum
A Lockheed SR-71 "Balckbird" magassági felderítőt -bár a hidegháborús korszak szülötte-, egyedi tulajdonságai és több évtizedes múltja ellenére még ma is valódi kuriózumnak tekinthetjük. A "Feketerigó" a katonai repüléstörténet első lopakodó technológiával épített gépe, amelynek mindeddig egyetlen más típus sem tudta túlszárnyalni a gyorsaságát, és ez az egyetlen olyan szuperszonikus gép, ami képes volt egész bevetési idejét az utánégetők folyamatos működtetésével teljesíteni.

A speciális követelményekre szabott sárkányszerkezetének annyira egyedi a kialakítása, hogy a Feketerigó méltán idézi fel a sci-fi filmek fantasztikus űreszközeinek a világát. Az SR-71 nemcsak a leggyorsabban, hanem a legnagyobb szolgálati magasságban, a sztratoszférában repülő felderítőgép volt, amelynek személyzete emiatt nem is a hagyományos g-ruhában és pilótasisakban, hanem űrhajós-szkafanderben teljesítette a bevetéseit.
Forradalmi újítás volt a hidegháborús szupergép
Az 1960-as években az egyre nagyobb számban Föld körüli pályára állított szovjet, illetve amerikai kémműholdak megjelenése még egyáltalán nem kérdőjelezte meg a katonai hadászati felderítőgépek létjogosultságát. A korabeli technológia ugyanis nem tette lehetővé a rendkívül nagy felbontású fényképfelvételek Földre való továbbítását a képminőség jelentős romlása nélkül. Ezért például a korai amerikai kémműholdak által készített felvételek csak akkor váltak hozzáférhetővé, ha az űreszköz visszatérő kapszulája a küldetés teljesítése után sikeresen landolt az óceánon.

Mindez igen bonyolulttá és költségessé tette az eljárást, ráadásul még annak is fennállt a kockázata, hogy "illetéktelen" kezekbe kerülhet a nehezen megszerzett titkos képanyag. A szintén a Lockheed által kifejlesztett, és a maga idejében, az 1950-es években egyedülálló szubszonikus, vagyis hangsebesség alatt repülő U-2 "Dragon Lady" nagy hatótávolságú hadászati felderítőgépet -amely bevetései során mélyen berepült a Szovjetunió légterébe-, rendkívüli, 27 500 méteres szolgálati csúcsmagassága védte meg egészen addig, amíg a szovjet légvédelem kifejlesztett egy olyan légelhárító rakétát, amely már képes volt a sztratoszférában repülő U-2 megsemmisítésére is.