A harcias vetési varjú, amelynek az amerikaiak a "Frogfoot", vagyis az ugyancsak kevésbé hízelgő "békaláb" gúnynevet adták, a tengerentúli megfelelőjével, az A-10 "varacskosdisznóval" együtt nem éppen a kifinomult szépségéről vált híressé. De egy taktikai támogató csatarepülőgépnek nem is a harci repülők szépségversenyén, hanem a roppant veszélyes alacsonytámadó bevetési műveletekben kell helytállnia, és erről a helytállásról a Szuhoj Szu-25 öt évtizedes típustörténete során már többször is számot adott.

A harcias vetési varjú komoly ellenszélben kapott szárnyra
A második világháború idején kialakított szovjet hadműveleti doktrína, a tömeghadseregek, a nagyszámú páncélos és gyalogsági magasabb egységek koncentrált bevetése noha új elemekkel egészült ki az 1950-es években, de lényegét tekintve az egész hidegháborús korszakban megmaradt irányadó hadászati koncepcióként. A második világégés idején a szovjet hadvezetés elsősorban a gyalogsági és gépesített egységek részére közvetlen támogatást nyújtó csatarepülőgépek, illetve taktikai könnyű-bombázók minél nagyobb számú gyártására és tömeges bevetésére koncentrált.

A második világháború legnagyobb sorozatban gyártott csatarepülőgépe, az erősen páncélozott Iljusin Il-2 Sturmovik taktikai támadógép is ennek a koncepciónak volt a "terméke". De ugyancsak erre a szemléletmódra vezethető vissza, hogy a második világháború idején - az angolszász szövetségesekkel szemben -, a vörös légierő nem rendelkezett számottevő hadászati nehézbombázó flottával. A két katonai szuperhatalom, az Amerikai Egyesült Államok és a Szovjetunió között 1945 után kibontakozó hidegháborús szembenállás, továbbá a nukleáris fegyverek és a hadászati ballisztikus rakéták hadrendbe állítása az 1950-es években jelentős változást hozott szovjet hadműveleti doktrínában. A légierőben új fegyvernemként jelentek meg a rakétás csapatok, és elkezdődött a nukleáris fegyverek hordozására is alkalmas nagy hatótávolságú stratégiai bombázóflották felállítása. Ennek jegyében állt szolgálatba 1958-tól a Szovjetunió első sugárhajtóműves stratégiai bombázója a Mjaszicsev M-4, továbbá a legnagyobb hatótávolságú és nukleáris csapásmérésre is alkalmas Tupoljev Tu-95 turbólégcsavaros hadászati nehézbombázó.