Csokoládégyár Angyalföld egyik bérházának földszintjén. Hihetetlenül hangzik, de igaz. Itt készülnek a kiváló minőségű kakaóbab-alapanyagú, izgalmasabbnál izgalmasabb fűszerekkel, liofilizált, azaz különleges természetes eljárással tartósított gyümölcsökkel, olajos magvakkal ízesített és ékesített csokitáblák. A parányi üzemben dolgozók saját kezűleg állítják elő a finomságokat, minden tábla csokoládé elkészítésénél különös figyelmet fordítva arra, hogy ne csak különleges ízvilágot, de esztétikai élményt is nyújtsanak.
Az alig húsz négyzetméteres helyiségbe lépve Mészáros Gábor a háromféle csokoládét kavaró gépekhez vezet. – A gyártásnál három különböző alapanyagot használunk, amelyeket a belga Callebaut-tól, a világ legnagyobb prémiumcsokoládé-gyártó vállalatától vásárolunk – mondja. A pasztillák egy megfelelő hőmérsékletre temperált, hatalmas edénybe kerülnek, ahol szinte a nap 24 órájában egy szerkezet keveri azokat. Ez elengedhetetlen a megfelelő állag eléréséhez. – Amikor a massza kész, formákba folyatjuk, és a megrendelő által választott feltétekkel megszórjuk. Mészáros Gábor egy hosszú gránitlaphoz kalauzol, itt található a csaknem nyolcvan különböző, jórészt Olaszországból, Franciaországból és Németországból importált alapanyag. Mint mondja, a tökéletes minőség és az esztétikai külső együtt jár, ezért arra törekednek, hogy a csokoládétáblán ne legyen olyan négyzetcentiméter, amely nincs lefedve valamely feltéttel. A kiegészítők bemutatása igazi gasztronómiai élvezet, az ehető virágszirmok, mint az ibolya, a rózsa vagy a jázmin, ízbombaként hatnak, ezt csak fokozza a liofilizált meggy vagy málna. – Ezek a gyümölcsök speciális módon készülnek, hirtelen lefagyasztják őket mínusz 20–30 fokra, majd vákuum előidézésével csökkentik a nyomást, kiszakítják a vízmolekulákat a jégkristályokból, így nincs bennük nedvesség, s egészen más az ízük, mint az aszalt változatnak – emeli ki a cég vezetője. Ezenkívül vörösboros tengeri só, a világ legjobbjának számító brontei pisztácia, öt különböző csili, az igazán nagyravágyóknak pedig valódi, 23 karátos ehető arany is díszítheti a csokoládét. – Minden táblára legfeljebb öt összetevőt helyezünk, a 78 termékkel a lehetséges variációk száma elérheti a 60 milliót – mondja büszkén.
A csokoládé nem pusztán élvezetes édesség, a chocoMe borok, sőt pálinkák kísérőjeként is ajánlja. – Cabernet sauvignon, cabernet franc, rizling, egri bikavér, tokaji aszúk és pálinkák mellé is készítünk olyan édességeket, amelyek a nemes italok jellegzetes ízvilágát hordozzák magukban. Egy sommelier barátomat hívtam ehhez segítségül. Egy szombati napon, kellemesen átborozgatva a délutánt, fahéjat, kakaóbabot, meggyet és vörös áfonyát álmodtunk meg a merlot-hoz, kókuszt, mandulát, jázmint fehércsoki-ágyon az aszúhoz. A legutóbbi pálinkafesztiválon kóstolókkal vártuk az érdeklődőket, két cent pálinka mellé kis darab csokit adtunk. Kígyózó sorban álltak az emberek – mondja elégedetten.
Miután a számban tomboló ízkavalkád alábbhagyott, s visszazuhantam a valóságba, adódott a kérdés, mi késztet valakit ma Magyarországon arra, hogy csokoládémanufaktúrát hozzon létre? Mészáros Gábor mosolyogva meséli: a válság őt is „az utcára tette”, azelőtt marketingesként dolgozott egy sörforgalmazó cégnél. – Miután sehol nem találtam munkát, valamit ki kellett találnom. A gasztronómia mindig is közel állt hozzám, a szüleimnek kis delikateszboltjuk volt, ahol az akkori kínálathoz képest különlegesebb csokikat is árultak, így ez egy megszállottság, amely gyermekkoromig nyúlik vissza. Szóval, arra gondoltam, egy csokoládéüzem viszonylag kis tőkével megvalósítható, s van is rá igény. Így született meg a chocoMe kézműves csokoládé. A tökéletes siker eléréséhez beiratkoztam a világ legnívósabb csokoládégyártójának, a belga Callebaut-nak az akadémiájára, ahol a legnagyobb szaktekintélyektől tanulhattam el a tökéletes csokoládé elkészítésének fortélyait – derül ki.
A cég sikertörténete mesébe illő. 2010 júniusában, mindössze egy éve indult a vállalkozás 10 hónapos előkészület után. Ma már naponta csaknem ezer tábla csokoládét készítenek, karácsonykor ennek sokszorosa volt a megrendelések száma. Borszaküzletek, csokoládéboltok mellett ajándék- és virágüzletekben, csaknem 80 helyen kapható a különlegesség. – A francia Cote d’Azurön is hihetetlen sikere volt a terméknek, most a szomszédos Ausztriát szeretnénk meghódítani, de hamarosan Ausztráliában is lesz egy franchise üzemünk, egy ott élő magyar házaspár vezetné a boltot. A cél persze az, hogy egész Európában ismertek legyünk. Különböző vásárokon még ebben az évben bemutatkozunk Angliában, Monte-Carlóban és Olaszországban is, de a sikerhez vezető út hosszú.
A chocoMe az idei Innovációs Nagydíj részeként okleveles elismerést kapott. Ez nem az egyetlen díj, hiszen a marketingszakmában ismert Arany Penge díjat is magáénak tudhatja a cég. – Egyedülálló szolgáltatással rukkoltunk elő, eszerint a csokoládéval üzenetet is lehet küldeni. Az egyik közösségi portálon minden feltéthez hozzárendeltünk egy szót. A vásárló az üzenetének megfelelően kiválaszthatja a feltéteket, amelyek szimbólumát feltüntetjük az ajándék csokoládé hátoldalán. Az ajándékozott az internetes oldalon mint egy kódolt üzenetet megfejtheti – fogalmaz a fiatalember, aki saját bevallása szerint állandóan azon töri a fejét, mivel lehetne még színesebbé tenni a kínálatot, s szerencsére eddig mindig akadt új ötlet. Mészáros Gábor szerint a siker titka a tökéletesség igényében rejlik, mind az előállított termék, mint a csomagolás területén, aminek méltónak kell lennie az édességhez. – Lehettem volna kicsinyes, és választhattam volna a kandírozott gyümölcsöt a liofilizált helyett, de átlagtermékkel nem lehet kitörni. Maximális minőséget álmodtam meg, különbözni akartam másoktól, hogy a mi csokoládénk mindenben jobb legyen.
Ekkora pofont még nem kapott Magyar Péter, ez bizony a Holdról is látszik