Igencsak közkedvelt módszerré vált a baloldalon a kamulájkok vásárlása, szinte már hagyománynak számít az ellenzéki politikusok körében, hogy újra és újra némi külföldi segítségért folyamodnak.
Márki-Zay Péter még 2021-ben döntött úgy, saját kezébe veszi az irányítást, és némi plusz népszerűségre tesz szert. A baloldal akkori miniszterelnök-jelöltjének Facebook-oldalán hosszú heteken át vendégeskedtek az arab, iráni, japán és venezuelai álprofilok. A fizetett kamuprofilok azonban rövidesen eltűntek, és Márki-Zay Péter népszerűsége váratlanul bezuhant.
A hódmezővásárhelyi politikusra így aztán egyre kevesebben voltak kíváncsiak: miután másfél hónapig tartotta a százezer lájk feletti szintet a közösségi médiában, végül egyik hétről a másikra 40 ezerre csökkent a posztjait lájkolók száma. Pedig az aktivitása nem csökkent, továbbra is heti 30 posztot préselt ki magából.
Jakab Péter néhány éve csábult el és kóstolt bele a fizetett népszerűségbe. A Jobbik egykori elnöke még 2022-ben, a Jobbikból távozva, de már a Nép Pártján nevezetű politikai formáció élén adott ki egy közleményt, amelyben a „Fidesz csicskapártjának” nevezik a Jobbikot, valamint azzal vádolta a párt elnökségét, hogy szembeköpték az ellenzéki szavazókat. Miután a közlemény megjelent a Facebook-oldalán is, ázsiai profilok tömege reagált szívecskés emojival.
Nos, annyi bizonyos, ez nem a Facebook algoritmusa által generált vak szerencsének volt köszönhető, de még csak nem is Jakab Péter egy esetleges ázsiai útjának a gyümölcse, hanem a megvásárolt lájkok eredménye.

Régi hagyományt ápol a Tisza Párt
Magyar Péter a baloldali hagyományokat őrizve igyekszik népszerűségét duzzasztani. Ám azzal ő sem számolt, hogy kissé gyanús lesz, hogy a tízmillió lelket számláló Magyarországon rekordnézettségre tesz szert, és közel 35 millióan nézik meg az egyik videóját a Facebook-oldalán. A Tisza Párt politikusa ezzel még Christiano Ronaldót is lekörözte, aki csúnyán alulmaradt a magyar politikussal szemben, az aranylábú focista legutóbbi bejegyzését ugyanis mindössze 1,3 millióan lájkolták.