Tavaly nagy vonalakban már ismertette az Autómotor.hu, hogyan képzeli a Renault-Nissan Szövetség a jövőjét, most a francia fél ismertette a Renaulution nevű, a közeljövőre vonatkozó elképzeléseit.
A teljesítményt már nem piacrészben és eladásban, hanem jövedelmezőségben mérik. A fejlesztési, gyártási és fix költségeket optimalizálják, kihasználják a Szövetségben rejlő lehetőségeket. 2023-ig 3%-ra növelik az árrést, a fejlesztési kiadásokat a bevétel 10%-áról 8%-ára csökkentik, 2025-re 5%-os árrést akarnak elérni.
Fotó: Flickr
Az építőkészletek (jelenleg 6 darab) és motorcsaládok (jelenleg 8 darab) számát megfelezik, a Renault Csoport termelésének 80%-a ezt a 3 platformot és 4 motorcsaládot használja majd, a jelenleg fejlesztés alatt álló autók mindegyikét piacra dobják 3 éven belül. A bevezetésre kerülő autók fele akkumulátoros-elektromos modell lesz, a kínálat 35%-a hibrid hajtást kap 2025-re. A gyártási kapacitást a 2019-es 4 millió/év-ről 2025-re 3,1 millió/évre csökkentik. A nemzetközi jelenlétet a jövedelmező piacokra koncentrálják, egy kalap alá kerül a Dacia és a Renault. A két márka típusai egy építőkészletet használnak majd, a 7 új modellből kettő kompakt lesz, és visszatér majd az európai piacra a Niva. Az Alpine lesz a felelős a sportmodellekért, a Renault Sport (utcai és versenyrészleg egyaránt) is ide kerül, tehát az F-1-es szereplés is az Alpine kiváltsága lesz. Villanymotoros sportkocsit fejlesztenek a Lotus segítségével. Új üzletágként érkezik a Mobilize, amely időjárásálló Twizy-vel és három másik villanyautóval szolgálja ki az autómegosztó/közösségi autó szolgáltatók igényeit.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!
Megjárták a Föld hidegpólusát a Renault szabadidő-autói
Renault Arkana, Kaptur és Duster vett részt azon a 2700 km-es túrán, amely során ellátogattak Ojmjakon városába is.
A Renault orosz forgalmazója mindenképpen be akarja bizonyítani a helyi vásárlóknak, hogy szabadidő-autói nemcsak divatos megjelenésűek, de bizony a helyi viszonyokat is elviselik. Ezért egy hétnapos expedíciót szervezett Szibériába a tél közepén, amelyen Renault Kaptur (nem keverendő a nálunk forgalmazott Captur-rel – úgy néz ki, de a Duster technikáját használja) és Renault Arkana szabadidő-autók vettek részt, mindkettőben az 1,3 literes 150 lóerős turbómotor dolgozott X-Tronic fokozatmentes automatikus váltóval. A kísérőautó egy Renault Duster volt.