A japánok a negyedik generációba lépő modellt teljes egészében áttervezték, ami számos szempontból lehetőséget adott a jelentőségteljes fejlődésre. Ilyen például az új alap és a temérdek tervezési bravúr révén elért fogyókúra. Az új MX-5 mintegy 100 kilogrammos tömegcsökkenésen ment át elődjéhez képest, ami egyben azt is jelenti, hogy a 25 éve megjelent első generációhoz hasonlóan 1 tonna körüli tömegről szól a fáma. Mindeközben a mérnökök áldozatos munkájának köszönhetően a típus történetének legalacsonyabb súlypontját érték el.
A formaterv minden kétséget kizáróan lenyűgözőre sikeredett, a formatervezők keze nyomán olyan roadster kelt életre, amely után minden bizonnyal megfordulnak az emberek. A látványos fényszórók, a tetszetős hátsó lámpák és a kerek formákkal operáló sziluett kerek egészet alkot, míg a csomagtérfedélbe az első Z4-es vonalait láthatjuk bele. A fotókon vászontetővel szerepel az autó, egyelőre nincs hír arról, hogy lesz-e az utóbbi generációhoz hasonlóan nyitható kemény tetős verzió. A pletykák viszont arról szólnak, hogy a Mazda inkább egy kupé verzión dolgozik, ám a gyáriak nem erősítették meg e hírt.
Az utastér természetesen a Mazda legújabb modelljeihez hasonló formákat hozza, ami üdvözlendő, hiszen a roadster műszerfala így továbbra is egyszerű maradhatott, miközben a modern eszközökről sem kell lemondanunk. A középkonzol tetején a tabletszerű érintőképernyős multimédiás rendszer foglal helyet, ráadásul, ha hihetünk a képeknek, besüllyeszthető megoldásról van szó. Az új MX-5 hossza 3915 mm, szélessége 1730 mm, míg magassága mindössze 1232 mm, tengelytávja pedig 2315 mm, ami azt jelenti, hogy szokatlan módon jóval, 105 mm-rel rövidült az újdonság az elődhöz viszonyítva, míg 10 mm-rel szélesebb.
A tengelytáv csupán 15 mm-rel csökkent, ami a hossz megkurtításának mértékét figyelembe véve jól mutatja, hogy a kerekeket sokkal jobban a karosszéria sarkaiba tolták a japán szakemberek – az első-hátsó túlnyúlások 90 mm-rel kisebbek. A Mazda a technikai információk terén nem volt bőkezű, s az éjszakai barcelonai premier után sem ismerhetjük pontosan az erőforrások kvalitásait. Azt persze már tudjuk, hogy a belépő szintet a gyártó 1,5 literes SKYACITV-G motorja jelenti, amely a 3-asban 100 lóerő leadására képes, ám könnyen lehet, hogy az MX-5 motorházteteje alatt valamivel nagyobb teljesítményt tud majd felmutatni a kis szívó négyhengeres.