A jelenlévő települési vezetők, polgármesterek, illetve megyei elnökökön túl a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. és az építő konzorcium mérnökei képviselték a beruházás szakmai oldalát. A nyomvonaltervek – melyből 6 változat készült – megtekintését követően élénk vita bontakozott ki, és látványos kompromisszum született a jelenlévők között.
Kecskemét polgármestere, dr. Zombor Gábor, illetve egyéni országgyűlési képviselői, Nyitrai András és dr. Horváth Zsolt amellett álltak ki, hogy támogatják az M44 megépítését, de csak abban az esetben, ha az északi tehermentesítőnek elnevezett, Kecskemétet északról elkerülő útszakasz az M44 kiépítése előtt elkészül – írja a legnagyobb ellenzéki párt honlapja.
Ellenkező esetben a város vezetője, illetve az országgyűlési képviselők az ellenállás lehetőségét is fölvillantották, mert elmondásuk szerint a Kecskeméten áthaladó forgalom ma is elviselhetetlen méreteket ölt, és az M44-es megépítését követően – az északi elkerülő hiányában -, ez még tovább nőne, amit a "városban élők érdekeinek védelme miatt mi nem engedhetünk meg".
Kifejtették ugyanakkor azt is, hogy az lenne a legjobb megoldás, ha az M8-as Dunavecse – Szolnok szakasza épülne meg hamarabb, de elfogadják, hogy az M44 előrébb sorolt útépítés. De csak abban az esetben támogatják – nyomatékosították többször is -, ha az északi elkerülő megépül Kecskemét környékén. Ekkor Kecskemét nem gördít akadályt az M44 megépülése elé, és bármelyik nyomvonaltervet támogatni fogja, amennyiben a környező települések kiválasztják azt, ami az érdekeiknek leginkább megfelel.
Bányai Gábor, a Bács-Kiskun megyei közgyűlés elnöke erre válaszolva azt mondta, számára a Kecskemétet délről elkerülő M44-nyomvonalterv támogatandó, mert a különféle verziók alapján ez kapcsolja be a legtöbb települést a gyorsforgalmi úthálózatba. Ám ehhez azt is hozzátette, hogy ez részéről csak ajánlás, mert a döntéseket helyben, települési szinten kell meghozni.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.