Fedezetlen váltók: vizsgálják, hogy hol siklott ki a MÁV

A MÁV felügyelőbizottsága – Gaskó István és Bárány Balázs tagok előterjesztésére – napirendre tűzte annak megvizsgálását, hogy a vasúti kocsik eladása ügyében megtett intézkedések miért bizonyultak elégtelennek – mondta Reményik Kálmán, a MÁV Zrt. felügyelőbizottságának (fb) elnöke csütörtökön, a testületi ülést követően.

MNO
2008. 09. 11. 15:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Reményik elmondta, hogy az előterjesztők eltekintettek az okok vizsgálatától, ugyanakkor a felügyelőbizottság egyhangú szavazással úgy döntött, a menedzsmentet nyilatkoztatja arról, élt-e panasszal a 2005. novemberi főügyészi nyomozást megszüntető határozatával kapcsolatban. A nyomozást megszüntető főügyészi határozat arra vonatkozóan született, hogy a MÁV menedzsmentje ismeretlen tettes ellen feljelentést tett váltócsalás ügyében.

Reményik korábban az MTI-nek elmondta, hogy az fb 2003–2006 között 12 ülésen foglalkozott két vagoneladási üggyel, köztük a haszonvasként értékesített 2000 vagon esetével. Utóbbiak könyv szerinti értéke 150 millió forint körül volt, haszonvasként 600-700 millió forintra tehető. Információja szerint az eladás során 400 millió forint folyt be a céghez, és mintegy 200 millió forint értékű fedezetlen váltót is elfogadtak. Az MTI érdeklődésére csütörtökön a Fővárosi Főügyészség sajtóirodája azt közölte, hogy az ügyészség szerint alaptalan volt Orosz D. Balázs, a MÁV egykori jogi igazgatójának meggyanúsítása a 2002–2003-as vagoneladási ügyben indult büntetőeljárásban; így jelenleg csak két gyanúsított van. Indokolatlan volt a MÁV három vezetőjének őrizetbe vétele is.

A Fővárosi Főügyészség megerősítette azt is, hogy az ügyészség megszüntette Orosz D. Balázs gyanúsítását. A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) szeptember 2-án tudatta, hogy különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés ügyében nyomoz, három férfit pedig gyanúsítottként hallgatott ki. A gyanú szerint a férfiak egymilliárd forint kárt okoztak a vasúttársaságnak azzal, hogy kétezer futásképes vagy kis javítással azzá tehető vasúti kocsit hulladékáron adtak el 2002–2003-ban. Az ügyészségnél kezdeményezték a gyanúsítottak előzetes letartóztatását, az ügyészség szerint azonban ez nem volt indokolt.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.