Fedezetlen váltók: vizsgálják, hogy hol siklott ki a MÁV

A MÁV felügyelőbizottsága – Gaskó István és Bárány Balázs tagok előterjesztésére – napirendre tűzte annak megvizsgálását, hogy a vasúti kocsik eladása ügyében megtett intézkedések miért bizonyultak elégtelennek – mondta Reményik Kálmán, a MÁV Zrt. felügyelőbizottságának (fb) elnöke csütörtökön, a testületi ülést követően.

MNO
2008. 09. 11. 15:30
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Reményik elmondta, hogy az előterjesztők eltekintettek az okok vizsgálatától, ugyanakkor a felügyelőbizottság egyhangú szavazással úgy döntött, a menedzsmentet nyilatkoztatja arról, élt-e panasszal a 2005. novemberi főügyészi nyomozást megszüntető határozatával kapcsolatban. A nyomozást megszüntető főügyészi határozat arra vonatkozóan született, hogy a MÁV menedzsmentje ismeretlen tettes ellen feljelentést tett váltócsalás ügyében.

Reményik korábban az MTI-nek elmondta, hogy az fb 2003–2006 között 12 ülésen foglalkozott két vagoneladási üggyel, köztük a haszonvasként értékesített 2000 vagon esetével. Utóbbiak könyv szerinti értéke 150 millió forint körül volt, haszonvasként 600-700 millió forintra tehető. Információja szerint az eladás során 400 millió forint folyt be a céghez, és mintegy 200 millió forint értékű fedezetlen váltót is elfogadtak. Az MTI érdeklődésére csütörtökön a Fővárosi Főügyészség sajtóirodája azt közölte, hogy az ügyészség szerint alaptalan volt Orosz D. Balázs, a MÁV egykori jogi igazgatójának meggyanúsítása a 2002–2003-as vagoneladási ügyben indult büntetőeljárásban; így jelenleg csak két gyanúsított van. Indokolatlan volt a MÁV három vezetőjének őrizetbe vétele is.

A Fővárosi Főügyészség megerősítette azt is, hogy az ügyészség megszüntette Orosz D. Balázs gyanúsítását. A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) szeptember 2-án tudatta, hogy különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés ügyében nyomoz, három férfit pedig gyanúsítottként hallgatott ki. A gyanú szerint a férfiak egymilliárd forint kárt okoztak a vasúttársaságnak azzal, hogy kétezer futásképes vagy kis javítással azzá tehető vasúti kocsit hulladékáron adtak el 2002–2003-ban. Az ügyészségnél kezdeményezték a gyanúsítottak előzetes letartóztatását, az ügyészség szerint azonban ez nem volt indokolt.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.