Tanácstalanul ácsorgó kismama babakocsival a Nagyvárad téri metrófeljáró tövében. A lépcső hosszú, a gyermek a kocsiban nehéz. Láthatóan erőt gyűjt, miközben siető utasok suhannak el mellette. Valaki a lépcső tetején strázsáló jegyellenőrökhöz fordul: nem segítenének a szerencsétlen anyukán? Nem, ez nem az ő dolguk, és különben is, az ellenőr nem hagyhatja el a helyét. Végül csak felkerül a babakocsi a felszínre, mert valaki mindig segít.
Szomorú tény, hogy miközben a négyes metró kétségtelenül a főváros tömegközlekedési ékköve, a hármas metró vonalán számtalan olyan megálló van a mai napig, amelynek elhagyása komoly kihívás elé állítja a mozgáskorlátozott, babakocsival vagy éppen nagy csomagokkal közlekedő utasokat. Ráadásul a Népligetnél hazai és nemzetközi autóbusz-állomás van, míg a Nagyvárad térnél például három kórház is található.
Az Egyetemes Tervezés Információs és Kutatóközpont munkatársai akadálymentesítéssel kapcsolatos tanácsokat adnak, részt vesznek fejlesztésekben, kutatásokban, és ehhez tesztcsoportot biztosítanak. A csoportban van mozgás-, látás-, hallássérült személy, illetve a szélesebb felhasználói csoportba tartoznak a kismamák, idősek, jobb- és balkezesek, balesetet szenvedett személyek és nehéz terhet cipelők.
A felmérésből kitűnik, hogy akik például a Nagyvárad téren a felszínen található útkereszteződésben szeretnének átjutni az úttest egyik oldaláról a másikra, mert a többség által használt aluljáróba nem tudnak kerekes székkel vagy babakocsival lejutni, csak a kereszteződéstől távolabb, a Heim Pál kórháznál próbálkozhatnak, ahol van lesüllyesztett járdaszegély. A Nagyvárad téren a járda rossz állapotban van, illetve a Heim Pál kórház előtt egy a jogszabály által előírt 5 százaléknál jóval meredekebb rámpa is van, amely a forgalmas út előtt egy korláttal keresztben van lezárva úgy, hogy hiányzik a vízszintes pihenő.
A teljes cikket a hétfői Magyar Nemzetben olvashatja.