Tömegközlekedési akadályverseny

A Budapesti Közlekedési Központ szerint a 3-as metró egyes szakaszainak átalakítása csak 2017 és 2020 között esedékes.

Vass-Gabay Dorka
2014. 04. 28. 2:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tanácstalanul ácsorgó kismama babakocsival a Nagyvárad téri metrófeljáró tövében. A lépcső hosszú, a gyermek a kocsiban nehéz. Láthatóan erőt gyűjt, miközben siető utasok suhannak el mellette. Valaki a lépcső tetején strázsáló jegyellenőrökhöz fordul: nem segítenének a szerencsétlen anyukán? Nem, ez nem az ő dolguk, és különben is, az ellenőr nem hagyhatja el a helyét. Végül csak felkerül a babakocsi a felszínre, mert valaki mindig segít.

Szomorú tény, hogy miközben a négyes metró kétségtelenül a főváros tömegközlekedési ékköve, a hármas metró vonalán számtalan olyan megálló van a mai napig, amelynek elhagyása komoly kihívás elé állítja a mozgáskorlátozott, babakocsival vagy éppen nagy csomagokkal közlekedő utasokat. Ráadásul a Népligetnél hazai és nemzetközi autóbusz-állomás van, míg a Nagyvárad térnél például három kórház is található.

Az Egyetemes Tervezés Információs és Kutatóközpont munkatársai akadálymentesítéssel kapcsolatos tanácsokat adnak, részt vesznek fejlesztésekben, kutatásokban, és ehhez tesztcsoportot biztosítanak. A csoportban van mozgás-, látás-, hallássérült személy, illetve a szélesebb felhasználói csoportba tartoznak a kismamák, idősek, jobb- és balkezesek, balesetet szenvedett személyek és nehéz terhet cipelők.

A felmérésből kitűnik, hogy akik például a Nagyvárad téren a felszínen található útkereszteződésben szeretnének átjutni az úttest egyik oldaláról a másikra, mert a többség által használt aluljáróba nem tudnak kerekes székkel vagy babakocsival lejutni, csak a kereszteződéstől távolabb, a Heim Pál kórháznál próbálkozhatnak, ahol van lesüllyesztett járdaszegély. A Nagyvárad téren a járda rossz állapotban van, illetve a Heim Pál kórház előtt egy a jogszabály által előírt 5 százaléknál jóval meredekebb rámpa is van, amely a forgalmas út előtt egy korláttal keresztben van lezárva úgy, hogy hiányzik a vízszintes pihenő.

A teljes cikket a hétfői Magyar Nemzetben olvashatja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.