Tömegközlekedési akadályverseny

A Budapesti Közlekedési Központ szerint a 3-as metró egyes szakaszainak átalakítása csak 2017 és 2020 között esedékes.

Vass-Gabay Dorka
2014. 04. 28. 2:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tanácstalanul ácsorgó kismama babakocsival a Nagyvárad téri metrófeljáró tövében. A lépcső hosszú, a gyermek a kocsiban nehéz. Láthatóan erőt gyűjt, miközben siető utasok suhannak el mellette. Valaki a lépcső tetején strázsáló jegyellenőrökhöz fordul: nem segítenének a szerencsétlen anyukán? Nem, ez nem az ő dolguk, és különben is, az ellenőr nem hagyhatja el a helyét. Végül csak felkerül a babakocsi a felszínre, mert valaki mindig segít.

Szomorú tény, hogy miközben a négyes metró kétségtelenül a főváros tömegközlekedési ékköve, a hármas metró vonalán számtalan olyan megálló van a mai napig, amelynek elhagyása komoly kihívás elé állítja a mozgáskorlátozott, babakocsival vagy éppen nagy csomagokkal közlekedő utasokat. Ráadásul a Népligetnél hazai és nemzetközi autóbusz-állomás van, míg a Nagyvárad térnél például három kórház is található.

Az Egyetemes Tervezés Információs és Kutatóközpont munkatársai akadálymentesítéssel kapcsolatos tanácsokat adnak, részt vesznek fejlesztésekben, kutatásokban, és ehhez tesztcsoportot biztosítanak. A csoportban van mozgás-, látás-, hallássérült személy, illetve a szélesebb felhasználói csoportba tartoznak a kismamák, idősek, jobb- és balkezesek, balesetet szenvedett személyek és nehéz terhet cipelők.

A felmérésből kitűnik, hogy akik például a Nagyvárad téren a felszínen található útkereszteződésben szeretnének átjutni az úttest egyik oldaláról a másikra, mert a többség által használt aluljáróba nem tudnak kerekes székkel vagy babakocsival lejutni, csak a kereszteződéstől távolabb, a Heim Pál kórháznál próbálkozhatnak, ahol van lesüllyesztett járdaszegély. A Nagyvárad téren a járda rossz állapotban van, illetve a Heim Pál kórház előtt egy a jogszabály által előírt 5 százaléknál jóval meredekebb rámpa is van, amely a forgalmas út előtt egy korláttal keresztben van lezárva úgy, hogy hiányzik a vízszintes pihenő.

A teljes cikket a hétfői Magyar Nemzetben olvashatja.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.