Egy vidám kivitelű olasz dobozautó

A jól felextrázott típus feledteti teherautós származását, de a legnagyobb vetélytársa házon belülről érkezik.

null

Egyértelmű, hogy a franciáké az elsőség, amikor a dobozautókról van szó (Renault 4, Citroën 2CV), és az újkori modulegyterű-divat elindítása is nekik köszönhető (Kangoo, Partner/Berlingo). A Fiat ajánlata egykor a szériában adott két tolóajtajával és a prémiumautókat megszégyenítő méretű, de a kategóriának megfelelően fényezetlen fekete lökhárítóba foglalt hűtőráccsal hívta fel magára a figyelmet, ma pedig olyan műszaki csemegével, mint a független hátsó felfüggesztés. Ez utóbbi szép és jó, de a kedves ügyfél hamarabb veszi majd észre a legutóbbi modellfrissítés alkalmával mosolygóssá vált első lökhárítót, aminek köszönhetően a vele egy gyártósoron készülő Opel Combótól is könnyen meg lehet különböztetni.

Fiat Doblo
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A Panorama nevű személyautó-kivitel sajátja a hatalmas méretű – de nem mindenhol átlátható – ablakfelülettel rendelkező hátfalajtó, egyébként szinte teljesen beburkolták az utasteret. Ami miatt mégis folyamatosan érezni az eredendően teherautós rokonságot, az maga a karosszéria. Egy haszonjárműnek a raktér maximalizálása miatt függőlegesen állnak az oldalfalai, ez jelen Fiat esetében is így van, ami miatt ez furcsa, hogy az első ülések a jármű középvonalához közel kerültek elhelyezésre, és nem dőlnek rá az itt helyet foglalókra az oldalfalak.

A műszerfal közelében kevés a tárolóhely, így a plafonpolc hozza be a „lemaradást”
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A sofőrnek folyamatosan az az érzése, hogy milyen hatalmas karosszériát terelget, pedig a valóságban átlagos a szélesség – a tükrök nélküli 1,83 méter manapság már a kisautóknál sem példa nélküli. Nagyon jól néz ki a kétszínű műszerfal, és miközben az ember bőszen tapogatja a puha műanyagot, előbb-utóbb észreveszi, hogy bizony tárolóhely alig van előtte. A helyzetet megmenti a tető alatti, az utastér teljes szélességében végigfutó polc, de azért nem ártott volna, például az autóhoz csatlakoztatott telefonnak, vagy egyéb kütyünek használható fiókot terveznek, nem egy alibimélyedést, amiből az első kanyar hírére kiesik az oda helyezett tárgy.

A plusz két ülés szinte teljesen kitölti a csomagteret
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teherautós rokonság pozitív hatása a nagy méretű külső tükör, de azért nem kell erre hagyatkozni tolatáskor, hiszen hátsó kamera és parkolóradar is választható, sőt melegen ajánlott azoknak, akik sokat parkolnak szűk helyen. A tágasság érzése csak az első üléssorra igaz, a másodiknál már erősen függ a lábtér mérete attól, milyen nagyra nőtt az elöl ülő ember. Erre egyébként van megoldás, a 30 (!) centivel nyújtott tengelytávolságú karosszéria; ha netán függőlegesen nem elég a hely, magas tetőt is lehet rendelni a rövid karosszériához.

Nagy az üvegfelület, de csak a felső rész a valódi szélvédő
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Extraként két pótülés is kérhető a csomagtartóba, ezek kényelmesek, de aki ide kényszerül, annak a lábfej elhelyezésével lesz problémája. A ki- és beszereléskor sokat kell szenvedni azzal, hogy minden bekattanjon a megfelelő helyre, illetve nagyon nehezek is ezek az ülések, óvatosan tessék emelgetni őket! Ráadásul ezek az ülőhelyek szinte teljesen megtöltik a csomagteret, úgyhogy alaposan gondolja meg mindenki, megéri-e a 180 ezer Ft-os beruházás.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Kínai járművekre épít a Renault mobilitási szolgáltatója, a Mobilize

Autómegosztó-szolgáltatóként találkozhatnak majd az emberek a Renault által most életre hívott Mobilize nevű márkával – írja az Autómotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.