Visszatért a perzselő forróság, és ennek következményeit nem csak leégéssel tapasztalhatják meg sokan a saját bőrükön: a rosszabb éjszakai alvás miatti álmosságon kívül a fokozódott stressz-szint és a reakcióidők növekedése is veszélyforrás lehet, különösen járművezetésnél. Ilyenkor nem leányálom beülni az akár 70-80 fokosra hevült autó utasterébe, ráadásul maga a technika is megsínyli a forróságot – célszerű tehát néhány óvintézkedést tenni.
Ügyeljünk az árnyékban parkolásra!
Természetesen a saját vagy mélygarázsban álló kocsiba a legkellemesebb beülni, ám erre közel sincs mindig lehetőség. Ha a szabadban kell parkolni, a nap járására ügyelve válasszunk mindig árnyékos helyet – ám ez azzal is jár, hogy a fényezés megóvása érdekében rendszeres mosásra lesz szükség a lehulló termések, illetve madárürülék miatt. Sokat segít, ha résnyire lehúzva hagyjuk körben az ablakokat, de erre a jelképes értékű kocsikat kivéve inkább zárt telken kerítsünk sort, hiszen a tolvajok másként értelmezik a nyári szabadság fogalmát.

Célszerű legalább az első szélvédőt kívülről vagy belülről ezüstös napvédővel letakarni, ez a műszerfalat is óvja a kirepedezéstől. Különösen a sötét színű bőrkárpit okozhat kellemtelen pillanatokat, tanácsos azt világos színű, könnyed textillel letakarni. És a legfontosabb, sosem eleget ismételt alapszabály: gyermeket vagy kisállatot még percekre sem hagyjunk az utastérben, ha nem jár a motor és megy a klímaberendezés!
Ne boruljon fel a hőháztartásunk!
Könnyű, lehetőség szerint világos ruhában érdemes kormány mögé ülni, és alighanem a jó minőségű napszemüveg előnyeit is felesleges ecsetelni. Kerülendő a mezítláb vezetés, hiszen vészhelyzetben sokkal nagyobb erőt tudunk kifejteni a fékpedálra lábbeliben, mint csupasz talppal. Nem célszerű a légkondicionáló feltöltésén vagy javításán spórolni, de ha mégsem működik a rendszer, vagy eleve nem szerelték fel vele az autót, különösen gondot kell fordítani a megfelelő szellőztetésre, a hosszabb utaknál beiktatott pihenésre és a folyadék-utánpótlásra.