A Twitter-felhasználók „lényeges hányada” nem valós személy

A Disney 2016-ban, amikor a Twitter megvásárlását mérlegelte, arra a megállapításra jutott, hogy a közösségi oldal felhasználóinak „lényeges hányada” nem valós személy – mondta el Bob Iger, a szórakoztatóipari vállalat akkori vezetője.

Forrás: Feol.hu2022. 09. 13. 20:14
FILE PHOTO: Illustration shows Elon Musk's Twitter profile on smartphone and printed Twitter logos
TWITTER-M&A/MUSK Fotó: DADO RUVIC
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Code Conference nevű konferencián Iger arról beszélt, hogy a két cég igazgató tanácsa éppen megkezdte volna a felvásárlásról folytatott tárgyalásokat, amikor ő meggondolta magát, mert a Twitter segítségével jutottak arra a következtetésre, hogy 

a felhasználók jelentős hányada, de nem a többsége „kamu”.

Emlékszem, ahogy csökkent a szememben a vállalat értéke

– mondta Iger, aki arról nem beszélt, hogy mit ért „lényeges hányadon”.

Maga a Twitter váltig állítja, hogy felhasználóinak kevesebb mint öt százaléka bot vagy kéretlen tartalmakat posztoló fiók.

A kamuprofilok mennyisége azért döntő fontosságú a Twitter szempontjából, mert Elon Musk milliárdos arra hivatkozva próbál kihátrálni a Twitter megvásárlására tett 44 milliárd dolláros vételi ajánlatából, hogy a mikroblog-szolgáltató nem számolt be megfelelően a kamuprofilok számáról.

Emlékirataiban Iger azt írta, azért gondolta meg magát a Twitterrel kötendő üzlettel kapcsolatban, mert úgy vélte, hogy a mikroblog oldalon „ronda” diskurzus folyik, ami túlzott és nem megfelelő figyelmet kelthet.

A Twitter bírósághoz fordult, hogy kikényszerítse, Musk ne állhasson el a vételi ajánlattól. Iger szavaira egyelőre nem reagáltak – olvasható a Fejér megyei hírportál, a Feol cikkében.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Reuters)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.