Augusztus 25-ével új sorozatot indított az MNO. 1938-ban ezen a napon jelent meg a Magyar Nemzet első száma, ebből az alkalomból pedig múltidézésbe fogtunk. Keressék mindennap a 77, illetve 50 évvel ezelőtt megjelent cikkeket az MNO-n! Válogatásunkban riportok, publicisztikák, interjúk, hírek sorakoznak majd az adott napi számból, bepillantást engedve nemcsak a korba, de az azt bemutató Magyar Nemzet szellemiségébe is.
Szürketaxi vagy kéktaxi
Szociális érzékű emberben, valahányszor taxiba ül, mindig perlekedik egymással a lelkiismeret és a kényelemszeretet.
A társadalmi lelkiismeret azt prédikálja, hogy egy-két pengőnkkel ne a szürketaxis nagyvállalatot támogassuk, , hanem a kéktaxit, amelynek kormánykerekénél a szegény kisember ül. Hiszen ennek a mi agyonbürokratizált, úgyszólván minden porcikájában felülről függő s nagy részében szervilis társadalmunknak arra kell törekednie, hogy minél jobban támogassa a kisegzisztenciákat.
Sajnos azonban amikor már-már intünk egy kéktaxinak, megszólal bennünk az önzés, amely azt mondja, hogy a szürketaxi tisztább, a sofőrje udvariasabb, hiszen a nagyvállalat vasfegyelme még akkor is eltiporja a sofőrt, ha történetesen neki volt igaza szemben az ideges és pökhendi utassal. Ezenfelül – és sokaknál ez a döntő érv – a szürketaxi sofőrjét állítólag a legkisebb összeütközés miatt is már kiteszik az állásából, ő tehát óvatosabban hajt, mint az a kéktaxis, aki csak magának felel és akit a gyorsaságért járó borravaló jobban vonz. Ha pedig még hozzávesszük, hogy a közhit szerint a kéktaxik volánjánál több – mindegy, hogy milyen előjelű – forradalmár lelkületű ember ül, mint a jobban megregulázott szürketaxikban, megértjük, hogy a jobb közönség általában miért pártolja inkább a szürketaxikat.
– „Szocialista haladás”: rá sem lehetett ismerni a palóc falura
– Villamossal mentették a bírót Kispesten
– Így változtatta meg a zalaiak életét az olajkincs
– Cipőraktárnak használták a Budavári Palota épületeit
– Mindenkit megdöbbentett a gróf
A további bejegyzéseket itt olvashatja.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!